Apperat til blodsukkermåling...
Fra : Pistolprinsen

Dato : 30-09-05 05:56

Hejsa,

Jeg er kommet i besiddelse af et apperat til blodsukkermåling, som jeg synes
er ganske behageligt at bruge.

Det er helt automatisk - man åbner apperatet og inden i selve apperatet
isætter man en lille lancet, og lukker apperatet igen (nålen kan dermed ikke
ses).

Så sætter man den et sted på armen, og trykker på en knap på apperatet, og
nogle sekunder senere står resultatet i displayet - man mærker rent faktisk
næsten ikke det lille hurtige prik, som apperatet giver i armen.

Jeg synes selv det er mere behageligt end at skulle stikke sig selv i
fingerne, trykke blod ud, påføre dette en strimmel, o.s.v...

Men, nu kommer spørgsmålet:

Apperatet er af en ældre model, og jeg gik på nettet for at se, om apperatet
siden var blevet videreudviklet, men ak!
Alt, hvad jeg kan finde derude er de normale blodsukkermålere, hvor man skal
stikke sig selv i fingerne, trykke blod ud, påføre blodet på strimmel,
o.s.v.

Apperatet er fra MediSense, men ikke engang dette apperat er at finde på
deres hjemmeside mere

Er der nogen, som ved om apperater af denne type overhovedet bliver lavet
mere, og evt. har en link dertil????

TIA,

Pistolprinsen

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 30-09-05 14:22

"Pistolprinsen" <@> skrev i en meddelelse

> Er der nogen, som ved om apperater af denne type overhovedet bliver lavet
> mere, og evt. har en link dertil????

Apparatet laves ikke mere. Strimlerne til det kan du selvfølgelig stadig
købe. Bare køb de strimler til Xceed apparatet fra samme firma.

Ideen til apparatet var faktisk godt nok, idet den faktisk er smertefri.
Problemet med apparatet (synes jeg) er at den er temmelig stor, og var
ekstrem dyr (kostede kr. 2000,-).

Det du skal være opmærksom på, er at den bruger AST (alternative site
testing). Det er utrolig vigtigt at du kender risokoen ved AST-måling, idet
den ikke altid er tilrådelig. Se nedenstående link for vejledning:
http://www.accuchek.roche.dk/default.asp?item_id='2254

Der er faktisk kommet fingerprikkere på markedet, som er så godt som
smertefri. Der er bl.a. lavet en prikker med 6 nåle i en tromle fra Accu.
Den er forbavsende smertefri. Sælges vist ikke seperat, men sammen med det
apparat der hedder Aviva. (og nej, jeg er ikke ansat ved Roche).

/CJ

Fra : Zed

Dato : 30-09-05 15:01

"Pistolprinsen" <@> wrote in message
> [...]
> deres hjemmeside mere
>

> Er der nogen, som ved om apperater af denne type overhovedet bliver lavet

På mit arbejde, trykker vi for medisense - og de markedsfører i hvert fald
ikke
et sådant produkt mere, som du efterspørger.

Jeg kan evt - hvis jeg husker det - spørge dem til de givne produkt, næste
gang
de kommer og bestiller tryksager. Altså om de har nogle af de tidligere
modeller
liggende i en eventuel nyere udgave, end den du har dig.

Dog er jeg nok nødt til at vente til at de selv henvender sig til os, da det
andet
ville blive alt for privat omgang med vores kunder, til at jeg ville synes
om det :)

Du kan sende mig en mail på zed @ undergrunden . dk, hvis det er.

Mvh.
-Kennet