Yasmin p-piller
Fra : Padmé Amidala

Dato : 28-09-05 20:17

Hej ng.
Er der nogen herinde, der har erfaring med Yasmin p-pillerne? Jeg skal til
at skifte, men jeg synes det ser ud som om der er mange flere bivirkninger
med dem end med det mærke jeg tager nu (hvor hormonindholdet er større).

MVH
Padmé

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-09-05 20:19

Padmé Amidala <espressopigenFJERNDETTE@hotmail.com> writes:

> [...]
> med dem end med det mærke jeg tager nu (hvor hormonindholdet er større).

Jeg skiftede til dem fra Depo Provera for fire år siden og har ikke
haft problemer. Med almindelige piller har jeg tilgengæld haft
permanent PMS af hormonerne. Det samme har min mor og søster. Min mor
har ikke prøvet Yasmin, men min søster har heller ikke haft bøvl.

Så vi kan i hvert fald varmt anbefale dem.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Helle

Dato : 28-09-05 21:23

"Padmé Amidala" <espressopigenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med dem end med det mærke jeg tager nu (hvor hormonindholdet er større).

Jeg har taget Yasmin pillerne i 4 år og har været rigtig glad for dem. De
afhjalp min meget urene hud og gjorde at min menstruation ikke var så
smertefuld. Det er vidst nogle meget populære piller.

Jeg var super glad for dem og kan varmt anbefale dem.

Jeg er dog nu skiftet til p-ring da min lille hjerne har lidt svært ved at
huske pillen hver dag og kæresten synes ikke det er tid til familieforøgelse
endnu...suk...

Mvh Helle

Fra : Karina Nielsen

Dato : 03-10-05 20:09

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg er dog nu skiftet til p-ring da min lille hjerne har lidt svært ved at
> huske pillen hver dag og kæresten synes ikke det er tid til

Jeg kan også varmt anbefale dem herfra:)

Jeg har taget Yasmin i ca. 5-6 år nu og der har ingen bivirkninger været - i
forhold til de andre piller jeg har prøvet på markedet.

Siden jeg begyndte på Yasmin har jeg ikke haft så smertefulde
menstruationssmerter.

Mvh
Karina

Fra : Padmé Amidala

Dato : 29-09-05 18:52

Det er rart at høre om jeres positive oplevelser med Yasmin.
Jeg blev bare noget forskrækket, da jeg læste indlægs"bogen", hvor det
nærmest fremgik som om det var verdens mest farlige piller.
Men jeg har fået lidt mere ro i sjælen nu. :)

MVH
Padmé

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-09-05 19:09

> [...]

> Jeg blev bare noget forskrækket, da jeg læste indlægs"bogen", hvor det
> nærmest fremgik som om det var verdens mest farlige piller.

Uh, det skal man aldrig gøre. Gør man det, så tør man slet ikke have
pillerne i huset.

God fornøjelse med pillerne. :)

Mvh Trine

Fra : hansi

Dato : 30-09-05 14:16

hej i ng
ikke fordi jeg vil gøre nogen bange for p-piller , men der er en risiko ved
dem.
Jeg troede ikke rigtigt på det men har fået bevistet på mig selv, har lige
fået 2 blodpropper i hjernestammen som ifølge neurologen er udløst af
p-piller, så jeg er færdig med p-piller!!

Fra : myggen

Dato : 30-09-05 17:48

"hansi" <hansi@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige fået 2 blodpropper i hjernestammen som ifølge neurologen er udløst af
> p-piller, så jeg er færdig med p-piller!!

Hejsa

Det er da frygteligt at høre, og jeg håber da du er kommet/kommer dig..

Det står her (
http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket/substancedetails?substancetype=medicine&id=2763
- og derfor højst sandsynligt også i indlægssedlen - at: "Alvorlige, men
sjældne bivirkninger er årebetændelse eller blodpropper i benene, hjertet,
lungerne eller hjernen"

Min erfaring siger mig, at de bivirkninger der gøres opmærksom på på
www.apoteket.dk også er nævnt i indlægssedlen.. det har i al fald været
tilfældet for de 4 forskellige p-piller jeg har fået - samt al den anden
medcin jeg har fået.
Så en god ting er at læse indlægssedlen godt igennem - evt spørge på
apoteket om man må se på den, inden man køber pillerne. Det har jeg gjort,
når jeg har været i tvivl (jeg har haft en svulst i hypofysen, og i alle de
indlægssedler til p-piller jeg har set, står der de ikke må bruges til visse
svulster i hypofysen). Men som udgangspunkt er der sådan groft sagt de samme
bivirkninger ved alle p-piller, nogen får dem, andre ikke. Det er så bare
dybt frustrerende, når man er en af dem der oplever bivirkningerne.. Især
når det er de mere alvorlige.
Jeg kan godt forstå du er skræmt, og at du nu ikke vil tage p-piller mere,
og heldigvis er der andre måder at beskytte sig på, end p-piller.

Men som sagt, en bivirkning der bliver gjort opmærksom på. Det er dog ikke
mindre tragisk, men det sker desværre...

God bedring!