Tørre fodsåler / lugt
Fra : Goofy

Dato : 28-09-05 00:31

Jeg har efterhånden i flere år haft fgl problemer med mine fødder:

Det ene er:

På mine fodsåler og på siden af foden og under tærene "i folden" har jeg
meget tør hud - hvilket måske kan skyldes:

Jeg får lynhurtigt "sure tæer"

Jeg kan gå i bad og vaske dem som alle andre osv - men kort tid efter sveder
de - hvis jeg fx går uden strømper i blot et par klipklapper er mine fødder
fugtige så jeg "glider" inden i fodtøjet - men det lugter ikke så slemt. Det
resulterer så i at undersiden af min fod let får vabler pga af alt den
friktion mellem min fodsål og det indvendige af fodtøjet. Så kan jeg også
vælge at tage stømper og sko på som så holder lugten helt inde - fx når man
skal ud eller på arbejde hvor man ikke kan rende i klipklapper - så sker der
det at mine fødder stadig bliver fugtige og så irritere sveden min hud og
dermed 1. problem. Så er lugten der til gengæld ikke før man kommer hjem og
smider skoene - men så er den også slem.

Så det er lidt et valg mellem pest eller kolera hver dag.

Jeg har selvfølgelig prøvet alle mulige fodcremer men de hjælper kun ganske
lidt.

Nogen gode råd eller må jeg bare leve videre med det?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-09-05 05:10

"Goofy" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ganske
> lidt.
>
> Nogen gode råd eller må jeg bare leve videre med det?

Uha, skyd mig ikke, hvis jeg husker helt forkert, for jeg tror det var i
1970 jeg fik anbefalet et middel, og jeg tror det hed Apaform, eller noget i
den retning, men så vidt jeg husker, så var det håndkøb, så prøv at høre dem
på apoteket. Den tørre fold, kan du evt give noget pattesalve, eller smøre
i glycerin.

M.V.H.....Benny..

Fra : lisa

Dato : 09-10-05 09:03

Mit bedste råd, som virker! :

Vandresko/støvler og åndbare sokker! det er dyrt, men du kan være sikker på
at selv efter en hel dag, har du stadig tørre fødder og de lugter ikke...

Lisa

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-10-05 21:11

In article <4348cec8$0$1786$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, lisa wrote:
> Mit bedste råd, som virker! :
>
> Vandresko/støvler og åndbare sokker! det er dyrt, men du kan være sikker på
> at selv efter en hel dag, har du stadig tørre fødder og de lugter ikke...

De eneste sokker der duer er dem med over 70% uld. Bomuld er ikke
bregnet til beklædning i kontakt med huden, så det skal man helst
holde sig fra.