spørgsmål om knæ
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 26-09-05 21:59

Hejsa

Det ligger sådan at jeg i morgen skal til en ortopædkirurg pga voldsomme
smerter i mit ene knæ.

Jeg frygter allerede det væste, og tænker på hvis jeg skal opereres. For 2
år siden blev jeg opereret i mit andet knæ, og det forgik under
lokalbedøvelse hos en ortopædkirur på en klinik og ikke på et hospital.
Dengang havde jeg ikke fået bedøvelse nok, så i starten mærkede jeg de gik
igang. Jeg har sagt til mig selv, aldrig mere lokalbedøvelse.

Sker det nu jeg skal opereres, kan man så sige man ikke vil opereres på
sådanne en klinik i lokalbedøvelse, og at man vil på sygehuset og i fuld
nakose? kan man forlange det?

Håbernogen kan svare

Knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Cocoamum

Dato : 27-09-05 06:39

Bolette Nielsen skrev:
> [...]
>
> Sker det nu jeg skal opereres, kan man så sige man ikke vil opereres på
> sådanne en klinik i lokalbedøvelse, og at man vil på sygehuset og i fuld

Jeg vil tro, at du kan. Især når du har den dårlige oplevelse bag dig.

Og du kan jo også altid sige nej til operationen, og gå til en anden
læge, der er mere samarbejdsvillig.

Tine

Fra : Marianne

Dato : 27-09-05 07:04

> Sker det nu jeg skal opereres, kan man så sige man ikke vil opereres på
> sådanne en klinik i lokalbedøvelse, og at man vil på sygehuset og i fuld
> nakose? kan man forlange det?

Det ved jeg ikke, om man kan. I dit sted ville jeg nok især lægge vægt på at
finde en god ortopædkirurg. Jeg har en lignende oplevelse bag mig (blot med
min fod), og jeg var skrækslagen for det videre forløb. Har flere gange
oplevet, at jeg åbenbart er vanskelig at lokalbedøve.

Heldigvis kunne jeg kontakte et nyt sted, hvilket jeg gjorde helt
tilfældigt, men de viste sig at have en meget kompetent kirurg, som jeg til
enhver tid vil opsøge igen, hvis det bliver aktuelt.

Det er i Kbh, og der er ventetid, men hvis man er flexibel med tidspunktet,
kan man komme reltivt hurtigt til. Skriv til mig, hvis du vil have
yderligere oplysninger.

mvh
marianne