Forbrugsmåler til båddiesel
Fra : Karsten H. Rasmussen

Dato : 21-10-05 22:31

Hej alle.

Jeg mangler en forbrugsmåler til en dieselmotor.

Systemet skal bestå af en flowmåler til frem samt en til retur. Disse to
skal levere pulser til et instrument, hvor der kan aflæses flg.:

Brændsof frem
Brændstof retur
Forbrug - ovennævnte trukket fra hinanden

alt i liter pr. time.

Ydermere ville det være en fordel at kunne koble en NMEA183 forbindelse på
instrumentet, så udlæsning også kan ses i liter pr. sømil.

Der findes målere dedikeret til formålet (Navman), men de koster "spidsen af
en
jetjager".

Jeg ved at nogle lastbiler har disse boardcomputere, men kan de skaffes,
evt. ve en "hugger"?

Nogen gode ideer til en økonomisk løsning?

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 22-10-05 09:02

> [...]
> evt. ve en "hugger"?
>
> Nogen gode ideer til en økonomisk løsning?

Det er nok ikke helt let at finde et så nyt produkt brugt, men da prisen i
dk for en Fuel 3200 er 17.700,- (hvad f.. tænker de på), så ville det da
være nærliggende at købe i England (500-599£ = 5500-6600,- + uk moms og
fragt) eller USA (8500,- inkl fragt, told og moms)

Jeg har selv købt alle mine ure i USA og navitations-instrumenter i England
og der er virkelig penge at spare.

Brug en dag på google og tjen en ugeløn
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Navman+Fuel+3200+price+%22co.uk%22&btnG=S%C3%B8g&meta=

Mvh
Leon

Fra : claus

Dato : 22-10-05 20:25

"Karsten H. Rasmussen" <khr@djurs.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> evt. ve en "hugger"?
>
> Nogen gode ideer til en økonomisk løsning?

prøv evt at skrive til ham her han har vist noget der kan bruges til små
dieselmotorer også

www.ph.maskinfabrik.dk

hilsen claus v

Fra : A.Kaup

Dato : 30-10-05 07:11

Jeg faldt lige over dette link:
http://www.diode.dk/Winga30/Winga30DieselFlow.htm

Desværre er siden stadig under opbygning - ligesom jeg ikke tror han
er færdig med at montere flowmåleren - men du kan da prøve at sende
ham en mail for gode råd indtil siden bliver færdig.

Mvh. Akaup.