Sejl
Fra : Erik

Dato : 18-10-05 18:14

Angående køb af sejl i Sverige! Er der nogen der ved noget om Dansk moms
kontra Svensk moms. Er der sådan at man skal betale dobbelt eller er det
tilstrækkeligt at betale den Svenske moms?? Som er på 25% altså lige som den
danske.
Håber der er nogen der kan svare mig på det.
Hilsner Erik

Fra : HKN

Dato : 18-10-05 19:18

"Erik" <ei@fakse.net.dk> wrote in message
> [...]
> kontra Svensk moms. Er der sådan at man skal betale dobbelt eller er det
> tilstrækkeligt at betale den Svenske moms?? Som er på 25% altså lige som

Nej, du skal kun betale den moms der gælder i det enkelte (EU) land. Derfor
kan der være besparelser ved at handle i andre lande indenfor EU, hvor
momsen eller timelønnen er mindre.
I lande udenfor EU kan man som regel handle momsfrit, men skal så svare den
danske moms ved indførsel.

Mvh
Henrik

Fra : Lars Kristensen

Dato : 19-10-05 20:02

HKN wrote:
> [...]
> momsen eller timelønnen er mindre.
> I lande udenfor EU kan man som regel handle momsfrit, men skal så svare den

og told.

- Lars

Fra : HKN

Dato : 20-10-05 13:03

> og told.

Korrekt - såfremt der er told på sejl - det ved jeg ikke om der er, men
det
fremgår af T&S hjemmeside.

-Henrik

It has removed 50 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : ThomasB

Dato : 19-10-05 11:40

"Erik" <ei@fakse.net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den danske.
> Håber der er nogen der kan svare mig på det.

Du skal kun betale moms én gang.

Er du momsregistreret skal du oplyse dit CVRnummer, så må de ikke lægge moms
på.
Er du privat, betaler du svensk moms.

Prøv at ringe til www.mpsejl.dk eller www.elvstromsails.dk der kan du få
sendt sejlene fra tyskland, og nøjes med 16% tysk moms.

Mvh Thomas

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 21-10-05 17:26

Erik <ei@fakse.net.dk> skrev:
> [...]
>moms?? Som er på 25% altså lige som den
>danske.
>Håber der er nogen der kan svare mig på det.

Hej Erik,

Du skal købe sejlet i et firma, som har en afdeling i Tyskland.
Sejlet bliver således sendt fra firmaet i Tyskland til dig og du
skal derfor kun betale Tysk moms (15%).

Mvh/Harding

Fra : Erik

Dato : 22-10-05 22:24