Script til et forum der ikke bruger mysql
Fra : Mads Madsen

Dato : 10-06-01 11:26

Hej gruppe
Jeg søger subj.
Hilsen Mads

Fra : Glen Kjærulff

Dato : 09-06-01 13:53

> Hej gruppe
> Jeg søger subj.
> Hilsen Mads

http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Discussion_Boards/

altid et godt sted.

/Glen K

| (09-06-2001)
Fra : |

Dato : 09-06-01 21:57

hey
yabb.xnull.com
det er et lækkers "forum" men det er dog enu ikke php men de arbejder vist
på det

--
/|^Angel^|

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 10-06-01 13:08

Hej i gruppen.

Kan man med ren PHP tælle antal skrevne tegn i et <textarea> ?

Det skal bruges i en SMS-sender, hvor man jo maksimalt må skrive 160
tegn...

--
Henrik Koksby.dk Hansen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-06-01 13:22

"Henrik Koksby Hansen" <webmaster@koksby.dk> wrote in message
> Kan man med ren PHP tælle antal skrevne tegn i et <textarea> ?

Ja, men først når dataene ankommer til serveren. Så bruger du bare:
strlen($textareadata)
<http://www.php.net/manual/en/function.strlen.php>

> Det skal bruges i en SMS-sender, hvor man jo maksimalt må skrive 160
> tegn...

Det vil blive noget besværligt at lave da du så skal lade brugeren submitte
og derefter lade brugeren rette igen fordi teksten er for lang.

Jeg vil anbefale dig at bruge en javascript løsning som f.eks. en af disse
jeg har lavet:
<http://www.effectus.dk/jakob/textarea/maxlength.htm>
<http://hjem.get2net.dk/moonduck/test/maxlength.htm>

--
Jakob Andersen

Fra : Martin

Dato : 10-06-01 14:25

On Sun, 10 Jun 2001 14:22:20 +0200, "Jakob Andersen"
<jakob@andersen.as> wrote:

> [...]
>
>Det vil blive noget besværligt at lave da du så skal lade brugeren submitte
>og derefter lade brugeren rette igen fordi teksten er for lang.

Øhm.. nu ik fordi jeg vil blande mig for meget, men det er jo smart at
så kan man jo bare lave en masse funktioner også sender den SMS'en i
flere sms'er til mobilen

>Jeg vil anbefale dig at bruge en javascript løsning som f.eks. en af disse
> [...]

Bye for now Martin
http://natten-i.dk
Email: martini@mailme.dk