ADSL modem eller router?
Fra : Manhatten

Dato : 09-06-01 11:22

Jeg sidder i øjeblikket og overvejer om jeg når Orange har deres
routerløsningklar skal bytte mit modem ud med en router.

Men det er ikke lige det område der er mit allerstærkeste så derfor ville
det være rart om nogen ville kunne fortælle lidt mere om fordele og ulemper
i forhold til henholdsvis Modemmet og Routeren.

Jeg har pt et Alcatel Speed Touch USB External ADSL modem

Se mere på:
http://www4.alcatel.com/products/productsummary.jhtml?_DARGS=%2Fproducts%
2Finclude%2Fproductbrief.jhtml_A&_DAV=%2Fx%2Fopgproduct%
2FSpeed_Touch_USB.jhtml

Oranges router løsning bliver baseret på et tecom AR1000 router som der kan
læses om her:
http://www.tecom.com.tw/cgi-etecom/ad2.cgi?req=product&work=view2&key=
40020210326055&key1=40020218363646

/Manhatten

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 09-06-01 14:02

"Manhatten" <Manhatten@dutter.ikke> wrote in message

> [...]
ulemper
> i forhold til henholdsvis Modemmet og Routeren.

Eller du kunne komme med dit setup/ønsker/forventet brug, så er det nemmere
at vejlede.

Mvh haa/o

Fra : Manhatten

Dato : 10-06-01 10:39

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in
<s4pU6.28$OH6.30563436@news.mobilixnet.dk>:

>Eller du kunne komme med dit setup/ønsker/forventet brug, så er det
>nemmere at vejlede.

PT bruger jeg mest nettet her, chat, icq, alm. surf, netmeeting og FTP'er
en del. Men har en forventning om på et senere tidspunkt at sætte diverse
servere som FTP, WWW og evt. mailserver.

Hvorvidt det kommer til at ske på den ene PC jeg har nu eller på to når jeg
får min gamle tilbage er endnu uvist. Er godt klar over at routeren er at
foretrække ved flere PC'ere.

Har i brug for mere så sig lige til.

/Manhatten

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-06-01 14:02

"Manhatten" <Manhatten@dutter.ikke> wrote in message

> Oranges router løsning bliver baseret på et tecom AR1000 router som der
> [...]

Ligner en lige så skod Router som TDC netexpres router...

Og så virker deres PDF datablad ikke... Ikke her ivertfald med AR

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 09-06-01 15:55

> Ligner en lige så skod Router som TDC netexpres router...

Hvad fejler den ( altså Tecom AR1000'en ) ?

Mvh haa/o

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-06-01 16:00

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> Hvad fejler den ( altså Tecom AR1000'en ) ?

Jeg tror han hentyder til at den kunne ligner en kasse der har de samme fejl
som S.S fætteren til NE2

/Dennis

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-06-01 16:34

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Ligner en lige så skod Router som TDC netexpres router...
>
> Og så virker deres PDF datablad ikke... Ikke her ivertfald med AR

Det virker fint hos mig. Hvordan kan du egentligt udtale dig om
routerens egenskaber, når du ikke engang har læst databladet?!?

--
René

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-06-01 16:58

"René Frej Nielsen" <rfn@altavista.net> wrote in message

> Det virker fint hos mig. Hvordan kan du egentligt udtale dig om
> routerens egenskaber, når du ikke engang har læst databladet?!?

Jeg siger barer den LIGNER en skod router...

Man kan ved Cisco´s udstyr, se det er kvalitet...

Jeg har ikke klæst databladet da min nyeste reader, siger der er fejl i
filen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-06-01 17:07

> Jeg har ikke klæst databladet da min nyeste reader, siger der er fejl i
> filen.

Desuden, for være at på den sikre side... Har jeg netop hentet og
indstalleret den seneste version igen.... og den komme stadig med fejl...
Men andre ODF filer virker fint.....

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-06-01 17:34

> [...]

> Desuden, for være at på den sikre side... Har jeg netop hentet og
> indstalleret den seneste version igen.... og den komme stadig med fejl...

PDF-filer (med P). Underligt, for her er der ingen problemer.

--
René

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 09-06-01 17:56

> Jeg siger barer den LIGNER en skod router...
>
> Man kan ved Cisco´s udstyr, se det er kvalitet...

Aha...dvs hvis Cisco opkøbte firmaet ( ligesom de opkøber alt muligt andet )
og rebrander kassen ( ligesom de har gjort med 700-serien ) så bliver den
strax af bedre kvalitet ?

Mvh haa/o

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-06-01 18:18

> [...]
andet )
> og rebrander kassen ( ligesom de har gjort med 700-serien ) så bliver den

De sikre sig nok 100 % inden de køber noget. De køber det jo nok slet ikke
vist det ikke er gennemtestet... Jeg har ikke hørt om noget der har
problemer med CC og Wols Routere, som er fra Cisco...

Fra : Morten Boysen

Dato : 09-06-01 18:26

> [...]
> vist det ikke er gennemtestet... Jeg har ikke hørt om noget der har
> problemer med CC og Wols Routere, som er fra Cisco...

Så har du ikke snakket med særlig mange! Jeg har aldrig set noget
software, med så mange graverende fejl, som operativsystemet i deres
677'er. Deres patches hjælper godt nok på det, men nogle af de fejl, som
var før, tyder på en total mangel af kvalitetstest af deres software.
677'erne har det i det hele taget med at opføre sig underligt en gang
imellem. En sluk/tænd er nok til at klare de fleste problemer, men nogle
gange skal der stærkere sager til.

Når det er sagt, så er det fejl, som det kun er de færreste kunder
møder. Det er kun når man skal lege med routeren, at det har det med at
gå galt.

--
Morten Boysen

Fra : Philip Søeberg

Dato : 09-06-01 18:56

Hørt Hørt!

Den kasse er ikke det plastik værd den er støbt i!

- Philip

Fra : Morten Boysen

Dato : 09-06-01 19:41

"Philip Søeberg" <philip99@worldonline.dk> wrote in message
> Den kasse er ikke det plastik værd den er støbt i!

Så slemt er det heller ikke. Den har sine mærkværdigheder, som alt andet
udstyr. Jeg synes ikke 677'eren er så meget bedre eller dårligere end
hvad jeg ellers har støt på. Det var mere for at vise, at bare fordi der
står Cisco, så betyder det ikke, at det er det bedste af det bedste.

--
Morten Boysen

Fra : -[::::Shamran::::]-

Dato : 09-06-01 18:55

> Det virker fint hos mig. Hvordan kan du egentligt udtale dig om
> routerens egenskaber,

Jeg har en og den er SKOD !!! køre du 100 mbit på den ? og 1 mbit med NAT
slået til !!

Jeg skifter tilbage til ATM i de sidste 3 md jeg har TDC som ISP

Shamran

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-06-01 20:19

-[::::Shamran::::]- <shamran.alive@xxxxxx.xx> wrote:

> Jeg har en og den er SKOD !!! køre du 100 mbit på den ? og 1 mbit med NAT
> slået til !!
>
> Jeg skifter tilbage til ATM i de sidste 3 md jeg har TDC som ISP

Nu var det altså Tecom routeren, vi snakkede om...

--
René

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 09-06-01 17:27

> Og så virker deres PDF datablad ikke... Ikke her ivertfald med AR

Hint: Prøv at fjerne det mellemrum der har sneget sig ind i filnavnet i
hyperlinket til filen. Her virker PDF-filen i hvert fald ganske udmærket...

--
Jimmy Nielsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-06-01 17:32

"Jimmy Nielsen" <jimmy-n@email.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hint: Prøv at fjerne det mellemrum der har sneget sig ind i filnavnet i
> hyperlinket til filen. Her virker PDF-filen i hvert fald ganske

Hvis jeg downloader den (langsom server 15 KB/s) så kan den godt åbnes.. Men
kommer med fejl, og den kan ikke kigges igennem...

Prøvede også at udskrive den, men den sagde den ikke kunne udskrives. pga.
fejl..

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 12-06-01 15:21

> Hvis jeg downloader den (langsom server 15 KB/s) så kan den godt åbnes..
Men
> kommer med fejl, og den kan ikke kigges igennem...

Underligt. Jeg havde ingen problemer med den.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Manhatten

Dato : 10-06-01 10:40

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in <9ft6o7$2mr
$1@news.inet.tele.dk>:

>Og så virker deres PDF datablad ikke... Ikke her ivertfald med AR

Hmmmm, stadigvæk. D. 4/6 fik jeg ellers mail om at de ville løse det. Har
en fil der virker og hvis du er interesseret mailer jeg den gerne til dig.

/Manhatten

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-01 12:47

> Hmmmm, stadigvæk. D. 4/6 fik jeg ellers mail om at de ville løse det. Har
> en fil der virker og hvis du er interesseret mailer jeg den gerne til dig.

Tak, men jeg har ikke noget at bruge den til... Her igen et eksemple på at
man ikke skal handle med firmaer fra bambus industrien.

Fra : Manhatten

Dato : 10-06-01 12:56

<9fvmnr$230$1@news.inet.tele.dk>:

>Tak, men jeg har ikke noget at bruge den til... Her igen et eksemple på
>at man ikke skal handle med firmaer fra bambus industrien.

Kan da kun give dig ret i at det er en smule bekymrene at de ikke har
formået at rette problemet endnu.

/Manhatten

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 10-06-01 15:21

> Kan da kun give dig ret i at det er en smule bekymrene at de ikke har
> formået at rette problemet endnu.

He...godt jeg ikke vælger mine stumper ud fra producentens website's
funktionalitet.
Der var ikke noget der kunne røre mig mindre.

Mvh haa/o

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-01 15:31

> He...godt jeg ikke vælger mine stumper ud fra producentens website's
> funktionalitet.
> Der var ikke noget der kunne røre mig mindre.

He, og så vælger jeg ikke netværks udstyr fra en producent, der kun levere
15 KB/s