Madras med skæve mål.
Fra : Heidi.T.

Dato : 09-06-01 09:52

Hej!

Jeg har arvet en dejlig antik juniorseng. Men der er desværre ingen madras
til og målene er lidt skæve (70/180).

Er der nogle der ved hvor man eventuelt kan få fremstillet en madras efter
mål og hvad det i så fald måtte koste?

Mvh

Heidi.

Fra : bo nielsen

Dato : 09-06-01 10:26

Hej Heidi.
Jeg har lige målt madrassen på min datters seng, selve madrassen er 70x182
så hvis det mål passer i din seng på nær 2 cm så kan det jo bare skæres af.
Madrassen er skumgumi fra jydsk sengetøj med Peter plys betræk, men jeg tror
alle de skumgummi madrasser havde det mål. Betrækket sidder så stramt at jeg
ikke tror det betyder noget at skære to centimeter af, og det er ikke svært.
Venlig hilsen Nina Hald.

Fra : Heidi.T.

Dato : 09-06-01 14:16

Hej !

Men er skumgummi-madrasser gode for ryggen?

MVH

Heidi
bo nielsen <ninahald@anarki.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9fsq14$18ur$1@news.cybercity.dk...

Fra : Nina Hald

Dato : 09-06-01 22:31

"Heidi.T." <Heidi.t@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej !
>
> Men er skumgummi-madrasser gode for ryggen?

Hej Heidi,
som hovedregel må man gå ud fra at børn ikke har problemer med ryggen, de er
desuden ikke så tunge som os andre at de "falder igennem" madrassen. Jeg ved
ikke hvad der er sundt, men når vores børns madrasser begynde at tage form
efter kroppen er det til at komme over at skifte dem ud. Vi har tre børn og
ingen af dem har problemer med ryggen eller klager over sengen. Det er også
rart at den forholdsvis nemt kan skylles og tørrer i løbet af et par timer,
så eventuelle tissetåre eller opkast ikke hænger ved.
venlig hilsen Nina Hald.

Fra : Br@ndt

Dato : 12-06-01 13:40

"Heidi.T." wrote:

> Men er skumgummi-madrasser gode for ryggen?

Madrasser i koldskum kan fås i mange kvaliteter/hårdheder.
Jysk sengetøjslager har et godt udvalg.

Man får nogenlunde hvad man betaler for, og madrassen er et dumt sted at
spare.
Det giver ris til egen ryg.

Fra : Mimi

Dato : 09-06-01 10:27

Hejsa
Jeg har selv lige fået en vugge med skæve mål. Jeg bestilte en madras i
Babysam som næsten målte rigtigt. Så skærer jeg bare et par centimeter af. Den
koster 200 kr. og hedder en helsemadras. Men ellers kan man også bestille en
madras af denne slags derinde som bliver lavet specielt i dine mål. Det vil så
blive lidt dyrere. Hvor meget ved jeg ikke, men du kan jo ringe derind og
spørge.
mvh Mimi