Variabler til flere frames på én gang
Fra : Lars Falsig

Dato : 09-06-01 09:58

Hvordan sender jeg variabler til flere frames på én gang?

Index.php indeholder 5 frames, 3 af dem skal opdateres samtidig.
At mellemlagre i en fil duer ikke, da variablerne er forskellige fra bruger
til bruger.
Mellemlagre i database eller cookie er temmelig omstæntlig.
Index.php?var1&var2 duer ikke da de enkelte frames ikke får fat i
variablerne.

<frameset rows="15%,70%,*">
<frame name="top" src="f1.php?var2" frameborder="0">
<frameset cols="15%,70%,*">
<frame name="left" src="f2.php" frameborder="0">
<frame name="mid" src="f3.php?var1" frameborder="0">
<frame name="right" src="f4.php" frameborder="0">
</frameset>
<frame name="bottom" src="f5.php" frameborder="0">
</frameset>

At tildele variablerne i frames-scriptet duer heller ikke, da serveren kører
"globals_off"

Jeg har søgt i flere News-groups og direkte på php.net, men kan ikke finde
noget svar.

Er der nogen der kan hjælpe ???

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-06-01 10:07

"Lars Falsig" <Laf@dhsaps.dk> wrote in message
> Hvordan sender jeg variabler til flere frames på én gang?

> Index.php indeholder 5 frames, 3 af dem skal opdateres samtidig.

> Mellemlagre i database eller cookie er temmelig omstæntlig.

Hvis du siger det... Så er session vel også omstæntlig? Anyway, disse kan
give problemer hvis brugeren har flere browsere kørende på samme site...

> Index.php?var1&var2 duer ikke da de enkelte frames ikke får fat i
> variablerne.

Hvorfor dog ikke det?

> <frameset rows="15%,70%,*">
> <frame name="top" src="f1.php?var2" frameborder="0">

f1.php?var2=$var2

> [...]
> </frameset>
>
> At tildele variablerne i frames-scriptet duer heller ikke, da serveren

Jeg ved ikke lige hvad du snakker om her... "globals_off"? Det jeg kan ikke
få til at matche med noget der skulle forhindre dig i noget som helst...
Måske er det bare for tidligt på morgenen...

Men du fortæller ikke noget om hvor variablerne kommer fra, det gør det ikke
just nemmere... Og er javascript en mulighed?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lars Falsig

Dato : 09-06-01 10:22

Sorry....

Variablerne kommer fra f2.php i nedenstående script.

Fra : Jonas Delfs

Dato : 09-06-01 10:24

> [...]

ikke
> få til at matche med noget der skulle forhindre dig i noget som helst...

Jeg tror han mener at register_globals er sat til off ...
Lars:> At benytte $HTTP_GET_VARS['var1'] i stedet for $var1 ?

> Måske er det bare for tidligt på morgenen...

Klokken er over 11 :)

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

"Rigtige mænd scorer på ICQ" - Christian Jørgensen

Fra : Lars Falsig

Dato : 09-06-01 10:42

Jeg bruger følgende script i toppen af alle mine sider for at kunne sende
variabler :

<?if(!ini_get('register_globals')){
$__am = array('COOKIE','POST','GET');
while(list(,$__m) = each($__am)){
$__ah = &${"HTTP_".$__m."_VARS"};
if(!is_array($__ah)) continue;
while(list($__n, $__v) = each ($__ah)) $$__n = $__v;
}
} ?>

Det virker ellers fint, blot ikke i på frames-sider

Fra : Jonas Delfs

Dato : 09-06-01 11:04

Er du rar lige at kigge her: http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Lars Falsig

Dato : 09-06-01 11:15

> Er du rar lige at kigge her: http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fik pointen *s* Tak

Laf

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-06-01 14:21

"Jonas Delfs" <nospam@delfs.dk> wrote in message

> Jeg tror han mener at register_globals er sat til off ...
> Lars:> At benytte $HTTP_GET_VARS['var1'] i stedet for $var1 ?

Havde lidt på fornemmelsen det var sådan noget, men det er jo ikke en
forhindring for noget som helst.

Man kan evt. skrive noget i stil med dette i starten af scriptet:
$var1 = $HTTP_GET_VARS['var1'];

Så har man samtidig en oversigt over hvilke variabler der benyttes.

> Klokken er over 11 :)

Og det er lørdag... :)
Sad og kodede til kl. 3 i nat... kunne ikke lige falde i søvn... :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 09-06-01 14:35

> Man kan evt. skrive noget i stil med dette i starten af scriptet:
> $var1 = $HTTP_GET_VARS['var1'];
>
> Så har man samtidig en oversigt over hvilke variabler der benyttes.

Eller bare
extract($HTTP_GET_VARS);
så bliver alle variabler i $HTTP_GET_VARS extractet til $var1 etc..

Hehe... kender det alt for godt ;)