ADSL + Speedstream router ??
Fra : Stefan Primdahl

Dato : 09-06-01 05:15

Hej

Jeg har lige fået ADSL, dejligt, men jeg er imidlertid lige rendt ind i et
par problemer. Jeg har en 512/128 via en SpeedStream router og et ethernet
kort. Jeg har vha. TDCs medfølgende vejledning opsat min forbindelse til
åben. Derved skulle jeg have mulighed for eksempelvis at modtage/sende filer
via ICQ bruge netmeeting osv. Det kan jeg bare ikke. Jeg kan heller ikke
komme ind på de fleste ftp-severe (bl.a. ftp://tbc.dyndns.dk). Jeg kan godt
connecte til ftp-severen men den stopper hver gang når den skal "recieve
list". Jeg kan ikke modtage mappelisten. tbc.dyndns.dk bruger port 21, og
jeg tror, at det er problemet. Kunne problemet være, at port 21 ikke er
åben?
Generelt virker det som om, at jeg ikke har den "åbne" forbindelse men
"basis" forbindelsen som er lidt begrænset (af TDC).

Fra opasia.dk:
Åben opsætning:
Teknisk beskrivelse:
IP adressen på WAN siden "mappes" statisk til én IP adresse på LAN siden
(192.168.1.2). På LAN siden har routeren IP adresse 192.168.1.1 på et /30
netværk og uddeler adressen 192.168.1.2 ved hjælp af DHCP samt oplysninger
om default gateway og nameservere.

Jeg fatter godt nok ikke helt det ovenforstående, men jeg kan ihvertfald se
at mit lan skulle være sat til 192.168.1.2, men det er det ikke. Skal det
ikke være det for at opsætningen er åben?

Her er oplysningerne om mit lan interface:
Ip adresse: 192.168.1.1
Netværksmaske: 255.255.255.0
DHCP Server Slået: Til
Start IP 192.168.1.6
Slut IP 192.168.1.254
DNS (1) : 193.162.159.194
DNS (2) : 193.162.145.130
DNS (3) : 0.0.0.0

Her er oplysningerne om mit Wan interface (PPPoE)
Brugernavn: xxxxxxxxxxxx (det får i ikke : )
Password: xxxxxx
Ipadresse = dynamisk
Timeout = 0
Forbind automatisk = Til

Håber at I kan hjælpe mig med at få lidt mere "hul" igennem. Det kunne være
dejligt, at jeg kunne benytte alle de samme internet applikationer som mine
bekendte, der også benytter TDC ADSL, kan.

Mvh. Stefan Primdahl

x-post til: dk.edb.netvaerk

Fra : Lars Hansen

Dato : 09-06-01 09:23

"Stefan Primdahl" <primdahl1000@hotmail.com> wrote in message
> Jeg kan heller ikke komme ind på de fleste ftp-severe (bl.a.
ftp://tbc.dyndns.dk). Jeg kan godt
> connecte til ftp-severen men den stopper hver gang når den skal "recieve
> list".

Ang. ftp problemet skal du finde "Passive mode" i dit FTP program og slå det
til, så virker det. Hvis du bruger CuteFTP skal du også slå "Enable firewall
access" til.

Lars.

Fra : Stefan Primdahl

Dato : 09-06-01 15:45

> [...]
det
> til, så virker det. Hvis du bruger CuteFTP skal du også slå "Enable

Hej Lars

Tusind tak for dit svar. Det hjalp : ) Så mangler jeg bare at finde ud af
lidt icq og netmeeting. Men mange tak.

Mvh. Stefan Primdahl