Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Makrobi uden billedbehandling
Fra : Thor

Dato : 29-10-05 14:07

Beskåret:
http://www.logicoders.dk/IMG_5623.jpg

Oprindeligt billede

http://www.logicoders.dk/OPR_IMG_5623.JPG

Er der nogen her, der gider at efterbehandle det, så det bliver bedre?
mail gerne resultatet til mig, - tr()logihouse()dk, så lægger jeg det op til
sammenligning.
Mange tak

Thor

Fra : Michael Bothager

Dato : 29-10-05 14:20

Thor <thor@thor.thor> skrev:
>Beskåret:
> [...]
<snip>

Hejsa

Duer dette?
http://michaelbothager.dk/images/MIBO_IMG_5623.jpg

Vh
Michael

Fra : Thor

Dato : 29-10-05 16:41

> Duer dette?
> http://michaelbothager.dk/images/MIBO_IMG_5623.jpg

Hej Michael
Det er da et bud, men jeg synes, det er lidt synd at nedskalere bien.
Det er også blevet lidt mørkt, ihvertfald på min skærm?
Men tak skal du have, ihvertfald.

mvh Thor

Fra : Michael Bothager

Dato : 29-10-05 17:12

Thor <thor@thor.thor> skrev:

> [...]
>Det er da et bud, men jeg synes, det er lidt synd
at nedskalere bien.
>Det er også blevet lidt mørkt, ihvertfald på min

No problemos.

Du skrev du ikke hvad du ville med billedet, så
jeg tolkede det som at du ville vise en bi i dens
miljø.

Men hvis det er en registrering af hvordan en bi
ser ud, så vil jeg anbefale dig at anskaffe dig et
makroobjektiv, ringflash og evt. en baggrund der
kan placeres bag ved blomsten/bien. Og så skal du
arbejde målrettet på at få en ren komposition,
bl.a. hvor at der ikke "vokser" blomster på biens
hoved

Det nemmeste for dig vil nok være at få fat på en
død bi og lave en opstilling, så kan du
eksperimentere i fred og ro.

Mht. til om det er mørkt, så var både din
eksponering og farvebalance lidt skæv og en anelse
overbelyst, det forsøgte jeg at rette op på, men
ikke i din smag.

Vh
Michael

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-10-05 17:11

Mit bud: http://fish.iddx.net/bi.jpg

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Per B

Dato : 29-10-05 18:07

"Thor" <thor@thor.thor> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen her, der gider at efterbehandle det, så det bliver bedre?
> mail gerne resultatet til mig, - tr()logihouse()dk, så lægger jeg det op

Her er et bud

http://panograf.dk/bi/bi.html

Per

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-10-05 22:03

Per B wrote:
> Her er et bud
>
> http://panograf.dk/bi/bi.html

En bi og en blomst der kan lyse, sejt

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-10-05 19:17

"Thor" <thor@thor.thor> skrev i en meddelelse

> Er der nogen her, der gider at efterbehandle det, så det bliver bedre?

Mit bud:

http://fotolog.dk/dk-fritid-foto/Thors_bi.jpg

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 10/28/05)

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 30-10-05 11:59

> [...]
>
> Er der nogen her, der gider at efterbehandle det, så det bliver bedre?
> mail gerne resultatet til mig, - tr()logihouse()dk, så lægger jeg det op

+++++++++++++++++

Hej Thor.

Her er mit bud http://home20.inet.tele.dk/jnfoto/

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Thor

Dato : 31-10-05 10:45

Tak for de mange svar.
Det er da rart at se, at man godt kan få noget fornuftigt ud af billedet.
Generelt ser det ud til, at I kun har brugt lidt sharpening, men til gengæld
har tilført
mere kontrast og farvedybde, og har kompenseret for at billedet oprindeligt
var lidt overbelyst. Jeg er meget interesseret i at høre, hvordan I er nået
frem til de forskellige resultater.

mvh Thor