Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Talentløse knipserier vol. 2.
Fra : Christian Hannibal

Dato : 27-10-05 21:22

Hej gruppe

Her er nogle flere billeder, som jeg gerne vil have noget kritik på. Fint
nok bare at sige, at det er noget hø, men jeg vil meget gerne høre noget om,
hvordan billederne evt. kunne blive bedre ved efterbehandling.

På forhånd tak,
Christian Hannibal, nybegynder

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=192584

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=192586

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=192587

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=192588

Fra : Erling Hansen

Dato : 27-10-05 21:51

Christian Hannibal <channibal@REMOVEgmail.com> wrote:

> [...]
> nok bare at sige, at det er noget hø, men jeg vil meget gerne høre noget om,
> hvordan billederne evt. kunne blive bedre ved efterbehandling.

1992588 - jeg ville fjerne de omkringliggende huse, og derefter sørge
for at få lysnet personen inde i labyrinten.
192584 - et par herlige karabinieri - Venedig?
192586 - noget rod med alt for meget kontrast.
192587 - har desværre ikke nogen gode forslag. Et godt forsøg, men det
er bare mislykket. Måske hvis toppen blev skåret af, og billedet vendt
til sort/hvid?

Mvh
Erling

Fra : Christian Hannibal

Dato : 27-10-05 23:31

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 192587 - har desværre ikke nogen gode forslag. Et godt forsøg, men det
> er bare mislykket. Måske hvis toppen blev skåret af, og billedet vendt

Tak for kritikken. Ang. karabinierierne (svært ord) er de fra Rom. Men tak
for forslagene. Har lavet en anden version af labyrintbilledet
(Holocaust-monumentet): http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=192623 .
Bedre?

Christian

Fra : Erling Hansen

Dato : 28-10-05 07:24

> [...]

> Tak for kritikken. Ang. karabinierierne (svært ord) er de fra Rom. Men tak
> for forslagene. Har lavet en anden version af labyrintbilledet

Meget bedre beskæring - så bare lidt 'dodge' på pigen så man får øje på
hende - ikke nødvendigvis så man kan se at hun er Amanda fra Kerteminde.
Erling

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-10-05 21:54

Christian Hannibal wrote:

> Her er nogle flere billeder, som jeg gerne vil have noget kritik på.

Tja... jeg synes at din egen bedømmelse af dine billeder er jo meget god,
men pic=192588 er det der kommer tættest på et godt billede, men det
mangler lidt kontrast, og så er det kompositorisk uheldigt, at personen
er placeret næsten midt i billedet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : condrup.net

Dato : 28-10-05 00:45

"Christian Hannibal" <channibal@REMOVEgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nok bare at sige, at det er noget hø, men jeg vil meget gerne høre noget
> om, hvordan billederne evt. kunne blive bedre ved efterbehandling.

Hejsa.

Det undrer mig tit, at folk kalder deres fotos for talentløse knipserier..
Personligt har jeg kun sådanne når jeg modtager nyt udstyr og tester løs som
en vanvittig, hvorefter jeg til slut bruger "format card."

Jeg mener, en tømrer skriver vel ikke i en annonce, "Talentløs tømrer,
udfører alt i skrammel arbejde på kundens ansvar"

Hold dog op med at kalde jeres billeder talentløse, eller har i ikke større
selvtillid. Alene af den grund gider jeg ikke besvære mig med at vurdere
billederne, de er tilsyneladende allerede talentløse.

Sorry, jeg er udemærket klar over, at det er Hr. Ebbbesens ordvalg, men han
har jo så også taget konsekvensen af sit arbejde, hvorfor kopiere ham...

Mvh Ole C
www.condrup.net

Fra : Christian Hannibal

Dato : 28-10-05 09:02

"condrup.net" <contactREMOVECAPS@condrup.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Sorry, jeg er udemærket klar over, at det er Hr. Ebbbesens ordvalg, men
> han har jo så også taget konsekvensen af sit arbejde, hvorfor kopiere

Fair nok. Jeg tog bare konsekvensen af, at for mig at se udmærkede billeder
blev kaldt talentløse knipserier... så jeg mente, at ordene "talentløse
knipserier" efterhånden har skiftet betydning fra at betyde at noget er
virkelig jammerligt til at betyde, at noget er OK, men ganske langt fra at
vinde en fotokonkurrence...

Så nej.. jeg mener ikke selv, at mine billeder er decideret
talentløse...ellers havde jeg ikke gidet dele dem med andre.. men jeg vil
gerne have kritik så jeg kan udvikle det sparsomme talent jeg har.

Christian

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-10-05 00:43

> Sorry, jeg er udemærket klar over, at det er Hr. Ebbbesens ordvalg, men
> han
> har jo så også taget konsekvensen af sit arbejde, hvorfor kopiere ham...

Ganske enig her. Hvis han har fået folk til at kalde deres billeder
talentløse, så har han jo vundet. Han har jeg ikke selv ikke noget fedt at
præsentere og vil så bryde ud på alle folk han ved er amatør fotografer. Når
jeg en gang i mellem uploader et billede hvor jeg afprøver nogle ting lader
jeg da min egen mening om billedet fylde i indlæget. Jeg poster aldrig noget
jeg vil kalde for talentløst knipseri.

Dog mener jeg at i det man kan tage et billede af sin familie, sin hund
eller hvad man nu fotograferer og får billedet til at ligne det der er taget
billede af, så er det ikke talentløst, talentløst er et billede af et
betongulv taget ved en fejl ved at man kommer til at trykke på
udløserknappen mens kameraet vender nedad

Nå men nok om det. Desuden Christian så er dine billeder ikke talentløse,
men der mangler lidt, den nye beskæring af labyrinten er ganske
tilfredsstillende, men du skal stadig lysne pigen lidt.

Mvh
Simon

Fra : Morten Storm

Dato : 28-10-05 07:05

"Christian Hannibal" <channibal@REMOVEgmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe

Hej Christian,

> Her er nogle flere billeder, som jeg gerne vil have noget kritik på. Fint
> nok bare at sige, at det er noget hø, men jeg vil meget gerne høre noget
> om, hvordan billederne evt. kunne blive bedre ved efterbehandling.

Jeg vil forsøge mig med lidt kritik:

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=192584

Siger mig ikke så meget. Uheldigt at de to herrer kigger hver sin vej og ud
af billedet. Mangler desuden lidt skarphed.

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=192586

Her er optræk til noget godt. Det ødelægges lidt af den rodede baggrund - og
synd at du mangler pigens fod og bagenden af scooteren.

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=192587

Jae, ligner osse noget brugbart. Jeg ville nok vælge at placere den ældre
herre i nederste, højre trediedel af billedet, men det kræver, at du har
lidt "at gi' af" øverst til venstre??

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=192588
Bygningerne i baggrunden forstyrrer billedet. Jeg har set din alternative
beskæring, som er bedre, men desværre bliver det lidt vel småt i den udgave.

Absolut en god begyndelse, som du kan arbejde videre på!

--
Hilsen
/Morten