Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Makro bi
Fra : Thor

Dato : 26-10-05 21:17

Hvad siger i til min bi?

http://www.logicoders.dk/billeder/IMG_5623.jpg

Den er taget med min 300 mm 2,8 L og alle 3 Kenko
mellemringe sat efter hinanden. AF virker fint på
den måde, og afstand til bien er ca 1/2 meter.
Det er full crop, med lidt sharpening.
Lad det snart blive sommer igen

mvh Thor

Fra : Bo Bjerre

Dato : 26-10-05 21:44

Thor wrote:
> [...]
>
> Den er taget med min 300 mm 2,8 L og alle 3 Kenko
> mellemringe sat efter hinanden. AF virker fint på
> den måde, og afstand til bien er ca 1/2 meter.

Hvilken film har du brugt ?

Bo //

Fra : Brian S

Dato : 26-10-05 21:51

"lidt sharpening"?

eller

Meget sharpening?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-10-05 22:38

Thor wrote:

> Hvad siger i til min bi?

Jeg synes der er alt for meget luft rundt om hovedmotivet, der er også
noget blomsterknob, der gror ud af nakken på bien, det virker
forstyrende, og så har billedet fået lidt for meget digital skarphed i
billedbehandlingen - det var hele tre ting, så det må betegnes som et
jævnt knipseri...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 26-10-05 23:02

"Thor" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den er taget med min 300 mm 2,8 L og alle 3 Kenko
> mellemringe sat efter hinanden. AF virker fint på
> den måde, og afstand til bien er ca 1/2 meter.

Det er sgu' flot. Nok lige en tand (eller to) for meget USM, og jeg synes
nok også det kunne beskæres lidt tættere.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Erik W.

Dato : 27-10-05 10:41

"Morten Wartou" skrev i

> Det er sgu' flot. Nok lige en tand (eller to) for meget USM, og jeg synes
> nok også det kunne beskæres lidt tættere.

Ha! Når Morten Wartou siger at der er for meget USM, så bør man altså høre
efter Jeg troede sgu ikke han kunne få nok af USM.

Mvh Erik

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-10-05 10:52

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Morten Wartou" skrev i

> Ha! Når Morten Wartou siger at der er for meget USM, så bør man altså høre
> efter Jeg troede sgu ikke han kunne få nok af USM.

Hæhæ. Jeg har skåret lidt ned på mit forbrug. ;)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-10-05 15:39

Thor wrote:
> [...]
>
> Den er taget med min 300 mm 2,8 L og alle 3 Kenko
> mellemringe sat efter hinanden. AF virker fint på
> den måde, og afstand til bien er ca 1/2 meter.

^^^ ???
Jeg ville mene 'meget' - alt, alt for meget.
Og hvilket kamera giver det format ved fuldt crop (som jeg opfatter som
'ikke beskåret')

> Lad det snart blive sommer igen

Eller betragt denne årstid som en fotografisk udfordring. Enhver idiot med
et kamera i hånden kan tage postkort på smukke solbeskinnede dage med høj
blå himmel og masser af lys.

mvh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-10-05 16:08

Jan Bøgh wrote:

> Eller betragt denne årstid som en fotografisk udfordring. Enhver idiot med
> et kamera i hånden kan tage postkort på smukke solbeskinnede dage med høj
> blå himmel og masser af lys.

Ja... det er på denne årstid, og de næste 4-5 måneder frem, at bukkene
bliver skildt fra fårene, og det er dem med de utraditionelle ideer, der
også finder gode og spændende motiver på en grå dag med regnvejr...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thor

Dato : 27-10-05 21:52

> Jeg ville mene 'meget' - alt, alt for meget.
> Og hvilket kamera giver det format ved fuldt crop (som jeg opfatter som
> 'ikke beskåret')

Tak for kritikken.
Ja, I har nok ret, for meget sharpening.
Jeg har nok ikke udtrykt mig præcis omkring beskæring, med full crop mente
jeg, at billedet er beskåret ned til rå pixel niveau, - de ca. 0.32 MP, som
billedet indeholder, er altså ca. 4% af de oprindelige 8.2 MP (EOS 20 D)
Hvad plejer man at kalde det?

mvh Thor

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-10-05 22:00