Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedvisning på skærmen
Fra : Anders Rasmussen

Dato : 23-10-05 19:55

Jeg har forsøgt mig med diverse foto-album-programmer til arkivering og
visning af billeder på min PC. Jeg har ikke været specielt tilfreds med
nogle af programmerne. Jeg syntes det er for besværligt at få vis en serie
billeder på en hurtig og ordenligt måde. Jeg vil gerne kunne bladre gennem
dagens billeder uden at skulle bruge slide show eller andet fis.

Jeg har derfor i gennem lang tid, brugt stifinder i Win XP, til arkivering
og visning af billeder. jeg arkivere efter følgende struktur:

Billeder/
Billeder/2005/
Billeder/2005/januar/
Billeder/2005/Januar/01_"nytårsdag"

Jeg bruger også stifinder til at se billederne i visningen "Billedserie"
(det valgte billede i stor visning, og resten af serien i små billeder i
bunden af stifinder).
Jeg har så i dag fundet ud af, at billedkvaliteten er væsentligt dårligere i
stifinder, end hvis jeg åbnede det samme billede i et
billedbehandlingsprogram (f.eks. Paint Shop Pro X)

Hvordag ser, og præsentere, i jeres billeder på skærmen for jer selv, og
familie/venner.

Fra : Max

Dato : 23-10-05 20:04

Hej Anders

> Hvordag ser, og præsentere, i jeres billeder på skærmen for jer selv, og
> familie/venner.

ACDSee

Mvh Max

Fra : photoft.dk

Dato : 23-10-05 20:44

> Hvordag ser, og præsentere, i jeres billeder på skærmen for jer selv, og
> familie/venner.

FastStone Image Viewer

Fra : John T.

Dato : 23-10-05 23:12

Fik her i gruppen anbefalet "Picasa2" som jeg er godt tilfreds med,
bruger ellers "Paint Shop Pro 8" hvor billedet vises
i en bedre kvalitet.
John

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-10-05 10:28

"Anders Rasmussen" <ar-newsnospam@slash.dk> skrev

> [...]
> Hvordag ser, og præsentere, i jeres billeder på skærmen for jer selv, og

Jeg bruger ACDSee 5.0 og har ikke selv fundet noget der er bedre. Det er
sinmpelthen genialt...

http://www.acdsystems.com/offers/EU/ACDSee8/index?CMP=KAC-googleawacdsee&CRA=WestEurope_A

Claus

Fra : PerX ...

Dato : 27-10-05 00:38

In article <435bdc3c$0$1775$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, ar-
newsnospam@slash.dk says...

> Hvordag ser, og præsentere, i jeres billeder på skærmen for jer selv, og
> familie/venner.

For hurtigt at bladre gennem skuffer er http://www.irfanview.com/
strålende. Lille hurtig og gratis.

http://www.picajet.com er godt som et arkiv program hvis du spreder dem
ud i mange skuffer, det er også bedre fordi du kan lægge et billede i
flere forskellige kategorier uden at lave kopier i skufferne.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-10-05 17:07

On Sun, 23 Oct 2005 20:55:15 +0200, "Anders Rasmussen"
<ar-newsnospam@slash.dk> wrote:

>Jeg har derfor i gennem lang tid, brugt stifinder i Win XP, til arkivering
>og visning af billeder. jeg arkivere efter følgende struktur:

> [...]

Bruger nogen lunde samme struktur - men nummerer også månederne.
Billeder/2005/01 januar/01_"nytårsdag"
Billeder/2005/03 marts/xxx.jp