Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik af nattefoto.
Fra : Jacob

Dato : 23-10-05 18:50

Lidt kritik af nedestående billede ønskes.
iso 200
30/1
F7.1
18mm (18-55 kit dims)

http://www.electronia.dk/foto/IMG_2419.JPG

billedet stammer fra et sted i syd frankrig det er taget 22:18 så det er
mørkt uden gadebelysning.

Jacob

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 23-10-05 19:45

"Jacob" <bip@bop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> http://www.electronia.dk/foto/IMG_2419.JPG
>
> billedet stammer fra et sted i syd frankrig det er taget 22:18 så det er

Hej Jacob

God stemning i billedet, men der mangler dog et egentligt motiv.
Jeg ville fjerne alt til højre for træet i højre side, og skære ind til lige
under risten i bunden.

Bare min mening!

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Nicolai

Dato : 23-10-05 19:53

> God stemning i billedet, men der mangler dog et egentligt motiv.

Helt enig. Ellers flot.

Fra : Jacob

Dato : 23-10-05 20:38

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> God stemning i billedet, men der mangler dog et egentligt motiv.
> Jeg ville fjerne alt til højre for træet i højre side, og skære ind til

Billedet var som sådan kun et forsøg. men da jeg så sad og kiggede på det
syntes jeg at der var et ellerandet over det. prøv at klip noget af billedet
væk. så bliver det lige som om at der mangler noget. jeg sad selv og havde
samme tanker om at der manglede et motiv i billedet. men så blev jeg enig
med mig selv om at motivet måtte være vejen og det ukendte der kan komme op
af vejen. Men det er jo så nok bare sådan en betragtninger man kommer med
når man har været der.
Hvordan med lyset ? jeg har skruet det en hel eksponering ned. er det for
mørkt ?

Jacob

Fra : John T.

Dato : 23-10-05 23:20

> [...]
> man kommer med når man har været der.
> Hvordan med lyset ? jeg har skruet det en hel eksponering ned. er det for

Dejligt billede, men jeg kan ikke forstå at du siger: Ingen gadebelysning !
Hvad lyser op i baggrunden og i højre side af billedet ?
Der er skygger på asfalten, vandret, så det kan ikke være fra
lyset i baggrunden, men må komme ude fra højre side.
Hilsen John

Fra : Jacob

Dato : 24-10-05 17:31

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der er skygger på asfalten, vandret, så det kan ikke være fra
> lyset i baggrunden, men må komme ude fra højre side.

Det jeg mener uden gade belysning er at blev den slukket ville man ikke
kunne se sin egen næse. så mørkt er der uden gade belysning.

Jacob

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-10-05 23:18

Jacob wrote:

> http://www.electronia.dk/foto/IMG_2419.JPG
>
> billedet stammer fra et sted i syd frankrig det er taget 22:18 så det er
> mørkt uden gadebelysning.

Det er et uinteressant knipseri...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : John T.

Dato : 23-10-05 23:45

> Det er et uinteressant knipseri...

Jacob, du skal ikke tage dig af ham Niels, men derimod så tryk
på linken til hans side og se nogle af hans billeder, h.d.k hvor
er der noget gøj i mellem, så det kniber nok med kunderne
når han har så meget tid til at kalde alle vores billeder for
uinteressant knipseri. (knipseri findes ikke i ordbogen)
Jeg har endnu ikke oplevet at Niels har skrevet: Godt taget !
(Men det er måske fordi jeg til tider springer hans tråde over)
Hilsen
X mørkekammer freak
John

Fra : Jacob

Dato : 24-10-05 17:29

> [...]
> Jeg har endnu ikke oplevet at Niels har skrevet: Godt taget !
> (Men det er måske fordi jeg til tider springer hans tråde over)

Jeg kan nu normalt ikke se hvad niels skriver. han er i mit kill filter.
jeg har set hvad han har på sin side. det der er imponerende er antallet af
billeder. og de graverende fejl der ligger i hans info om batterier side.

Jacob

Fra : ksk

Dato : 24-10-05 21:00

..

> Jacob

Hej jacob jeg syne du ha det i dig !! Rimelig godt natfoto
jeg kan iherttilfæld god lige de 2 stk. du ha skud og frem vist her. du skal
nok bliver god , og kan se men det du skyd nu så være det ikke længer får vi
se et kamera skift his dig

KsK

Fra : Jacob

Dato : 25-10-05 18:23

"ksk" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal nok bliver god , og kan se men det du skyd nu så være det ikke længer

Du mener vel til nikon. Jeg ved det ikke. Der går nok nogle år før kameraet
skal skiftet. Til den tid bliver jeg måske nød til at købe canon igen fordi
jeg så har samlet mig et arsenal af Canon objektiver. Men hvem ved. Men tak
for roserne.

Jacob

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-10-05 15:40

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

[KLIP]
> Jeg har endnu ikke oplevet at Niels har skrevet: Godt taget !
> (Men det er måske fordi jeg til tider springer hans tråde over)

Jo, det har han faktisk, sker bare ikke så tit.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : ksk

Dato : 25-10-05 17:39

> Jo, det har han faktisk, sker bare ikke så tit.

Så må det ha været en dag Steen hvad komme forbi grin
KSK