Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Oskar
Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-10-05 18:19

Kvaliteten på indlæg her i ng er for nedadgående.
hva med at sammensætte en komité der udnævner
månedens bedste, mest hlælpsomme eller mest originale
positive debatør - hahaha dårlig ide - men hvis nu der var
en kontant skattefri præmie der fulgte med æren, uhm,
syns bare man burde belønne de konstruktive kræfter.
Ide eller not.. -max-

Fra : condrup.net

Dato : 23-10-05 19:02

> [...]
> en kontant skattefri præmie der fulgte med æren, uhm,
> syns bare man burde belønne de konstruktive kræfter.

[quote]Kvaliteten på indlæg her i ng er for nedadgående.[/quote]
Og det har du lige udråbt dig selv til, at være den bedste til at vurdere ?

Du kan jo foreslå en "dk.fritid.foto.prof" gruppe, der kan du så have din
egen komité, så kan vi andre dødelige med de nedadgående indlæg blive
herinde..

OC

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-10-05 19:46

"condrup.net" <contactREMOVECAPS@condrup.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du kan jo foreslå en "dk.fritid.foto.prof" gruppe, der kan du så have din
> egen komité, så kan vi andre dødelige med de nedadgående indlæg blive

Rolig nu!

Max har faktisk ret et langt stykke af vejen.
Der er faktisk ved at være halvlangt mellem de spændende indlæg i gruppen -
Det sagt af en, der følger gruppen dagligt og ofte løbene flere gange i
løbet af dagen, når jeg da har en ledig stund.
Det er lissom pionerånden er godt lidt fløjten.
Jeg savner indlag af slagsen: "Se, hvad jeg har fundet", "eller skal vi ikke
......."
Der postes da stadig gode billeder herinde, og jeg kritiserer da gladeligt
løs, i det omfang jeg magter.
Og der skal da også være plads til de her "hurra, jeg har købt et Canon 350
D" eller tilsvarende Nikon D50.

Jeg savner med andre ord inspiration. Måske det er min egen fejl. Det er ved
at være længe siden, jeg selv har sat noget i værk.
Ja, sq ..... Hvad med en Photoshop workshop her i de mørke efterårsaftener?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : waal

Dato : 23-10-05 20:34

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved at være længe siden, jeg selv har sat noget i værk.
> Ja, sq ..... Hvad med en Photoshop workshop her i de mørke

Alvorlig talt, hvad med at finde et billedprogram der ikke som PS er sovset
ind i overflødigt lir og lagkage. At jeg ikke har fundet det er jo ikke
ensbetydende med at det ikke findes

mvh
Michael

Fra : condrup.net

Dato : 23-10-05 20:45

"waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sovset ind i overflødigt lir og lagkage. At jeg ikke har fundet det er jo
> ikke ensbetydende med at det ikke findes

Er allerede fundet. Hedder PS Elements og er strippet for alt det "lir"
grafikere m.m. bruger. Det der er tilbage er rigeligt til fotos. Men, da jeg
nu har investeret i PS, så fortsætter jeg med det, lir eller ikke lir. .

Fra : waal

Dato : 23-10-05 21:10

> [...]
> jeg nu har investeret i PS, så fortsætter jeg med det, lir eller ikke lir.

PS elements 2 er absolut ikke lir og lagkagefrit, skummet er højst sunket
lidt sammen. Hvis man så bare kunne fjerne de overflødige funktioner

mvh
Michael

Fra : condrup.net

Dato : 23-10-05 21:31

> [...]
>
> PS elements 2 er absolut ikke lir og lagkagefrit, skummet er højst sunket
> lidt sammen. Hvis man så bare kunne fjerne de overflødige funktioner

lol. hvis de er overflødige bruger du dem jo ikke.. hva vil du have? Et
program med 5 knapper i menuen?

Lad mig tage et vildt gæt, du hader Windows og elsker Linux ?

Fra : waal

Dato : 24-10-05 07:06

> "waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> lol. hvis de er overflødige bruger du dem jo ikke.. hva vil du have? Et
> program med 5 knapper i menuen?
>
> Lad mig tage et vildt gæt, du hader Windows og elsker Linux ?

Det er s'gu værre end windows

Michael

Fra : condrup.net

Dato : 24-10-05 11:55

> "condrup.net" <contactREMOVECAPS@condrup.net> skrev i en meddelelse

> Det er s'gu værre end windows
>
> Michael

LOL

Fra : Jacob

Dato : 23-10-05 20:55

> [...]
> sovset ind i overflødigt lir og lagkage. At jeg ikke har fundet det er jo
> ikke ensbetydende med at det ikke findes

prøv at kigge på corel paintshop pro X. det syntes jeg godt om.

Jacob

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 24-10-05 20:52

On Sun, 23 Oct 2005 21:34:15 +0200, waal wrote:

> [...]
> ind i overflødigt lir og lagkage. At jeg ikke har fundet det er jo ikke

PS er pt. klart det bedste program til fotoredigering. Det er dog også
lysende klart at vi amatører ikke kan bruge mere 5% af hvad det er i stand
til, ligesom de fleste heller ikke bruger mere end 5% af hvad word kan.
Jeg kunne nok klare det meste i Irfanview og notepad, hvis det kom til
det.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D

Fra : ksk

Dato : 23-10-05 20:31

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

jajeg synes nu også >)Max er en gevinst for os Nybegyndere ,,men det er da
helt klart at folk gider da ikke høre på Niels latterlig kommater bare se på
fotokritk der tag folk på fototur sammen , vi kan jo start med at tage en
tur til Berlin er der nogle der er frisk

KsK

Fra : condrup.net

Dato : 23-10-05 20:28

> [...]
> ved at være længe siden, jeg selv har sat noget i værk.
> Ja, sq ..... Hvad med en Photoshop workshop her i de mørke

Jeg er skam helt rolig.. Havde Max pointeret "emnet" som du, så havde jeg
nok også svaret anderledes, men som udgangspunkt mener jeg det er liige
lovligt smart at smide den slags ud, det gør da kun at evt. nye folk i
gruppen tænker, ok her er ikke plads til mit amatør halløj..

Størstdelen af indlæggende herinde er og bliver "hvad skal jeg købe" "er det
her godt" osv.. Det er blevet forslået at dele gruppen yderligere op, uden
held. Andre diskutioner ender for det meste i mudderkast, takke være
utaknemlige og ubehagelige mennesker uden sans for fornemmelse, her kan vi
så sende en tak til Hr. Ebbesen, alene hans virke er med til at trække
niveauet langt ned og udenfor den egentlige fokus, nemlig glæden ved
fotografering.

Som jeg altid har sagt, hvis en mand som Hr. Ebbesen eller andre der deler
hans stil deltog i en fotoklub med samme opførelse, så er jeg overbevist om
at han tog hjem hver gang med et blåt øje..Ingen gider høre på den slags,
der skal være plads til alle i en fotoklub, dette skal der også være i en
nyhedsgruppe, men pga internettets struktur og miljø, ja så kan enhver jo
nemt sidde hjemme og gemme sig, te sig som de vil og ellers ski.. resten et
stykke..

Om man er enig i dette synspunkt eller ej, ja det er jeg også ligeglad med,
jeg sidder jo bare her og kigger på min skærm... Men havde vi været i en
fotoklub til klubaften, så havde jeg sagt nøjagtigt det samme face to face

Mvh Ole C

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-10-05 23:38

> [...]
> så sende en tak til Hr. Ebbesen, alene hans virke er med til at trække
> niveauet langt ned og udenfor den egentlige fokus, nemlig glæden ved

Jeg kan sagtens leve med den slags forespørgsler og newbee-spørgsmål med
hensyn til både til udstyr og teknik, og jeg svarer såmænd også på meget af
det, med mindre andre kan gøre det bedre.

Med hensyn til NRE, så er vist alle bekendt med hans direkte og meget
provokerende stil.
Jeg bifalder den heller ikke, især ikke over for nytilkomne, der ikke kender
NRE og føler sig overfaldet.
Men nøgternt set, så har NRE oftest ret. Men billedet skal være rigtigt
godt, før han roser det.
Men det sker, og det må man så respektere ham for.
Vi kunne måske samle sammen og forære ham et charmekursus

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : John T.

Dato : 23-10-05 23:51

> [...]
> med, jeg sidder jo bare her og kigger på min skærm... Men havde vi
> været i en fotoklub til klubaften, så havde jeg sagt nøjagtigt det samme

BRAVO !!
Helt enig
Hilsen John

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-10-05 21:31

condrup.net wrote:

> [...]
> nemt sidde hjemme og gemme sig, te sig som de vil og ellers ski.. resten et

Hvis denne gruppe var en fotoklub, så ville der slet ikke være
konflikter, de opstår kun på grund af de folk, der har købt sig et
digicam, og som tror de overnigth er blevet fotografer.

Halvdelen af deltagerne i denne gruppe er slet ikke amatørfotografer i
traditionel forstand, de er derimod helt alm. fotobrugere som er smadder
stolte over, at der kommer et billede ud, når de trykker på knappen på
deres nyindkøbte digicam, og de forventer, at alle vi andre udviser stor
ærbødighed og respekt overfor deres knipserier.

Når folk kommer her i gruppen, og vil ha' råd og vejledning omkring
fotografering med et HP eller Konica digicam, så svarer det reelt til, at
folk i den analoge tidsalder var gået ned i den lokale fotoklub, og havde
bedt om hjælp til deres Kodak Instamatic kamera, og det havde med garanti
medført, at en go del af klubben medlemmer havde trukket på smilebåndet.

Og i en fotoklub havde fotoforbrugerne hurtigt opdaget, at det nok var
smartest, at de sparede på de store armbevægelser, hvis de vil ha' del i
den viden og det know-how, som de erfarne amatørfotagrafer har opbygget...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 25-10-05 06:52

In article <435D4492.5000906@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> Hvis denne gruppe var en fotoklub, så ville der slet ikke være
> konflikter, de opstår kun på grund af de folk, der har købt sig et
> digicam, og som tror de overnigth er blevet fotografer.

Næh de opstår på grund af dig.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 25-10-05 09:44

Jakob wrote:

> Næh de opstår på grund af dig.

Hmm... du er dælme så ubegavet at høre på, at jeg næsten får medlidenhed
med dig...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 25-10-05 10:11

In article <435DF055.9070109@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> Hmm... du er dælme så ubegavet at høre på, at jeg næsten får medlidenhed
> med dig...

At du ikke selv er istand til at se det er nærmest uhyggeligt.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-10-05 15:36

> [...]
> medført, at en go del af klubben medlemmer havde trukket på smilebåndet.

Har du ikke på et tidspunkt skrevet at det var lige meget hvad kameraret
hed, hvis man ikke kunne se motivet for sig? Bare en tanke

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Jacob

Dato : 23-10-05 20:41

> [...]
> ved at være længe siden, jeg selv har sat noget i værk.
> Ja, sq ..... Hvad med en Photoshop workshop her i de mørke

Det var da en ide.
nu da foto stafetten er gået fløjten kunne der jo komme en photoshop
stafetten. sidste uges vinder leverer råmatrialet.

Fra : ksk

Dato : 23-10-05 21:33

vi burd i hverttilfæld ha et Månedens Tema

KsK

Fra : Jakob

Dato : 23-10-05 21:36

In article <BBP6f.71520$Fe7.245359@news000.worldonline.dk>, ma22x3
@hotmail.com says...

> Kvaliteten på indlæg her i ng er for nedadgående.

Hvad mener du egentlig. De billeder der bliver postet, eller de svar og
inputs der kommer den anden vej ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 23-10-05 22:16

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> en kontant skattefri præmie der fulgte med æren, uhm,
> syns bare man burde belønne de konstruktive kræfter.

Har du ikke bedre at bruge din tid på?

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Finsensgade 48, 4tv
8200 Aarhus N.
Denmark

(0045) 86 72 55 88
(0045) 60 72 55 88

Fra : Erik W.

Dato : 24-10-05 09:25

"-max-" skrev i news:BBP6f.71520$Fe7.245359@news000.worldonline.dk...
> Kvaliteten på indlæg her i ng er for nedadgående.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener? Er det kvaliteten af billederne, - af
kritikken? eller af de spørgsmål der kommer , - eller af de svar som
spørgsmålene får?

> [...]
> en kontant skattefri præmie der fulgte med æren, uhm,
> syns bare man burde belønne de konstruktive kræfter.

Hmmm det er vel en del af det at være hjælpsom, at man ikke forventer noget
til gengæld, udover måske tak eller lidt anerkendelse af ens indsats?

Problemet ved usenet (og i den her gruppe) er nok først og fremmest at
negativ adfærd belønnes med opmærksomhed, mens positiv adfærd ignoreres.

Jeg har ofte oplevet hvordan positive svar og indlæg bliver helt glemt,
imens flabede og negative svar kan generere alenlange emnetråde.

Forleden svarede jeg eksempelvis på en forespørgsel om billigt hjemmestudie,
og fik ikke noget svar. Det kan da nemt komme til at føles som om at det
var spildt arbejde at lave et detaljeret svar, når der slet ingen reaktion
kommer.
Hvis jeg nu istedet havde skrevet at man måtte være idiot, når han kunne
stille et spørgsmål, som har været stillet 100 gange før. Så havde jeg helt
sikkert fået en masse svar - Det er det, som holder trolls igang: Man
får genereret nogle lange emnetråde, og det kan for nogle være med til at få
dem til at føle at de er noget.

Mvh Erik

Fra : John T.

Dato : 24-10-05 10:36

> [...]
> sikkert fået en masse svar - Det er det, som holder trolls igang: Man
> får genereret nogle lange emnetråde, og det kan for nogle være med til at

Hej Erik.
Du har min fulde støtte i dit synspunkt, der sidder nogle der bl.a. kun
kan svare med "uintressandt knipseri" og det lærer fotografen jo ikke
noget af, det var da bedre at fortælle hvad man mener han/hun skulle
gøre anderledes.
Noget helt andet er, at økonomien jo også spiller en rolle, hvem vil ikke
gerne ha´et digitalt spejlrefleks med div. objektiver ?
Ikke alle har råd til dette, men må nøjes med et billigere og prøver så
at udnytte dette kamera på bedste måde (her taler jeg for mig selv)
Jeg har 3.2 MP og mener at det lige går an til pc.brug (21" skærm)
og ikke skal bruges til store forstørrelser.
Som systemet er i dag, kan man jo købe et lækkert kamera og betale
99,- om måneden, men det bliver man da ikke en bedre fotograf af-vel ?
Man kan tage teknisk bedre billeder, men hvad med komposition/beskæring/
med og modlys o.s.v. det kan kun erfaring samt råd fra andre gøre bedre.
Og det var det jeg troede at denne gruppe var beregnet til.
Men nogle af disse personer vil gerne manifesterer sig her i gruppen
ved at sige: Jeg kører med kamera: "xxxxxxxx" så jeg ved bedre !!
Det var så blot min mening !
Venlig hilsen
John

Fra : Jakob

Dato : 24-10-05 11:37

In article <435caaeb$0$8824$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
kispus@despammed.com says...

> Men nogle af disse personer vil gerne manifesterer sig her i gruppen
> ved at sige: Jeg kører med kamera: "xxxxxxxx" så jeg ved bedre !!
> Det var så blot min mening !

Jeg synes godt nok der er meget lidt af den slagt tilkendegivelser så
jeg forstår ikke helt dit udsagn.

Derimod støtter jeg da til fulde dit udsagn om at det ikke er kameraet
det kommer an på, bestemt ikke. Jeg synes dog at du næsten stiller det
på hovedet. Som jeg ser det er der bestemt heller ikke noget galt i at
have et DLSR og skrive hvilket udstyr man bruger.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Erik W.

Dato : 24-10-05 12:15

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan svare med "uintressandt knipseri" og det lærer fotografen jo ikke
> noget af, det var da bedre at fortælle hvad man mener han/hun skulle

Min pointe er at man kun bør bruge tid på at svare indlæg som man kan bruge
til noget.
Negative indlæg af den typer du nævner, bør blot ignoreres og energien
investeres i at diskutere emnerne positivt.

> Men nogle af disse personer vil gerne manifesterer sig her i gruppen
> ved at sige: Jeg kører med kamera: "xxxxxxxx" så jeg ved bedre !!
> Det var så blot min mening !

Jeg ved ikke hvor du har det fra. Det er bestem ikke noget jeg opfatter, som
almindeligt her i gruppen. Vi er ganske rigtigt en stor flok af
gadget-freaks, som godt kan lide at købe - eller drømme om noget lækkert
grej, men jeg synes bestemt ikke, at det er almindeligt at snobbe med det.
Til gengæld er der ind imellem nogen som snobber nedad og pukker lidt på
folk når de har købt noget nyt grej.

Selvfølgelig kan man tage gode billeder med et billigt kamera, man kan
spille en flot solo på en billig guitar, eller bygge et stort hus med
værktøj fra Aldi. Men når det er sagt så skal det heller ikke være nogen
hemmelighed at godt værktøj gør godt arbejde, og at glæden ved noget lækkert
grej kan gøre glæden ved ens hobby større.

Mvh Erik W.

Fra : Jakob

Dato : 24-10-05 13:12

In article <435cc227$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
erik.w@surfmail.dk says...

> Min pointe er at man kun bør bruge tid på at svare indlæg som man kan bruge
> til noget.

Hvorfor. Synes da heller ikke man skal svare på de latterlige flame
indlæg, men hvis andre gør sig umage med et seriøst svar bør man da også
lige anerkende det selvom det måske ikke var brugbart for en. Det er da
almindelig høflighed.

Jakob

Fra : Erik W.

Dato : 24-10-05 13:48

"Jakob" skrev i en meddelelse
> [...]
> indlæg, men hvis andre gør sig umage med et seriøst svar bør man da også
> lige anerkende det selvom det måske ikke var brugbart for en. Det er da

hmm det var heller ikke lige det jeg mente. Det jeg mente var at man skulle
ignorere indlæg som tilsyneladende kun har til formål at provokere eller
træde folk over tæerne. Selvfølgelig bør man også svare folk som er
hjælpsomme, også selvom deres indlæg måske ikke var så brugbart.

Mvh Erik

Fra : Jakob

Dato : 24-10-05 17:13

In article <435cd7eb$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
erik.w@surfmail.dk says...

> hmm det var heller ikke lige det jeg mente. Det jeg mente var at man skulle
> ignorere indlæg som tilsyneladende kun har til formål at provokere eller
> træde folk over tæerne

OK så er vi rørende enige :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Michael

Dato : 24-10-05 20:52

John T. wrote:

> Som systemet er i dag, kan man jo købe et lækkert kamera og betale
> 99,- om måneden, men det bliver man da ikke en bedre fotograf af-vel ?
Hej John
Så er Du måske lidt enig med Ken

http://www.kenrockwell.com/tech/notcamera.htm

Mvh. Michael

Fra : ;o\)-max-

Dato : 24-10-05 12:34

"Erik W."
> "-max-"
>
> Jeg forstår ikke helt hvad du mener? Er det kvaliteten af billederne, - af
> kritikken? eller af de spørgsmål der kommer , - eller af de svar som
> spørgsmålene får?

Flere har stillet det samme spørgsmål..
Troede nu alligevel folk kendte mig bedre - end at tro jeg var gået hen
og blevet elitist - har altid (så vidt jeg husker) været imod en opsplitning.
Så meningen er rettet mod den trend (ser jeg spogelser) til at komme med
OT kommentaer, og dermed gøre det sværere for dem der søger oplysninger.
Men ud af reaktionerne her i tråden er det måske ikke et problem andre oplever.?

> - hahaha dårlig ide - men hvis nu der var
>
> Hmmm det er vel en del af det at være hjælpsom, at man ikke forventer noget
> til gengæld, udover måske tak eller lidt anerkendelse af ens indsats?

Afgjort - alligevel mener jeg godt man kunne have en slags
Nobels NG hjælpsomheds pris. Er der noget galt i at man
gir hæder og ære til folk der gør en ekstra indsats, uhm..

> Problemet ved usenet (og i den her gruppe) er nok først og fremmest at
> negativ adfærd belønnes med opmærksomhed, mens positiv adfærd ignoreres.

Det er noget i den stil.

> Jeg har ofte oplevet hvordan positive svar og indlæg bliver helt glemt,
> imens flabede og negative svar kan generere alenlange emnetråde.

Yeps

> [...]
> får genereret nogle lange emnetråde, og det kan for nogle være med til at få

Der bor en trold i de fleste af os, en lille spøgefugl - pip pip - og det er
imo ikke noget større problem, det er først når troldene holder fest og
gejler hinanden op og en eller anden lettere uskyldigt spørgsmål vender
om og blir til at masse hysterisk angreb (oftest på Niels) og folk helt
glemmer at der faktisk var et spørgsmål,.

Niels knipser med fingrene og alle tramper i takt - jeg kan godt forstå ham,
hvis han hygger sig med det, det er jo lidt som at være pop star, han ytrer een
linie og alle "tøserne" hviner og skriger, tuder og besvimer, og skuffelsen er
stor hvis han kommer med et indlæg uden ordet knipserier.. Nåmen det er
hvad det er..

Michael, Jesper og andre er kommet med hammer goe og sjove ideer,
det er begrænset hvor mange initiativer der kan køre på een gang -
så nu holder vi fanden højt og så må Nobel komiteen vente med at træde
sammen til en anden go' gang. -max-

Fra : Futte

Dato : 24-10-05 16:10

> så nu holder vi fanden højt og så må Nobel komiteen vente med at træde
> sammen til en anden go' gang. -max-

Hvad tror du fanden siger til at blive holdt højt?, var det ikke bedre at
holde ham nede i helvede hvor han hører hjemme? )))

Mvh. Futte.

Fra : Jakob

Dato : 24-10-05 17:34

In article <435cc7db$0$41144$14726298@news.sunsite.dk>, max@amarzone.dk
says...

> [...]
> Men ud af reaktionerne her i tråden er det måske ikke et problem andre oplever.?

Jeg er en af dem der stillede det spørgsmål men jeg har nu fået det
opklaret. Grunden til at jeg spurgte var at jeg et øjeblik frygtede at
det var billederne du snakkede om :0). Jeg er selv en af de absolutte
begyndere og synes det er lidt svært hvilke billeder der er "værdige"
til kritik. Det vil jo stort set altid være noget skravl vi begyndere
kan smide ud men sådan må det jo i sagens natur være :0)

Nå det var ikke det det handler om kan jeg forstå.

Jeg synes bestemt der er problemer i denne gruppe, og det er bestemt
belastende at der meget ofte går alt for megen trolleri i den. Jeg har
tidligere deltaget i løjerne, mest fordi jeg blev provokeret over visse
skribenters måde at overfalde nye deltagere i gruppen på. Jeg har dog
lagt bånd på mig selv og afholder mig fra at deltage i trolleriet hvis
det ikke er en helt sagesløs der er blevet "overfaldet".

Jeg synes foriøvrigt at der er kommet mere billedsnak end tidligere men
det er muligvis fordi jeg har fået købt det kamera jeg skal arbejde med
det næste års tid, og så ikke har så meget fokus på indkøbstrådende
selv.

Der ville være meget vundet hvis skribenterne i denne gruppe bed nogle
aggresioner i sig, og blot ignorerede de åbenlyse trolle der hærger
denne gruppe, det er det jeg vil bestræbe mig på.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : HBJensen

Dato : 24-10-05 13:40

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> wrote in message
> "-max-" skrev i news:BBP6f.71520$Fe7.245359@news000.worldonline.dk...

....snip en masse fornuftig ...

> [...]
> sikkert fået en masse svar - Det er det, som holder trolls igang: Man
> får genereret nogle lange emnetråde, og det kan for nogle være med til at

Hej Erik

Først og fremmest, tak for dit svar angående hjemmestudio. Det var i høj
grad hjælpsomt og inspirerende, og har startet en hel kæde af gode ideer (og
julegaveønsker). Og som jeg oplever det, så fik jeg igen et høfligt svar på
en givetvis triviel forespørgsel. Du er en af støtterne i gruppen, ligesom
max og andre gode mennesker.

Jeg kan desværre først svare på dit indlæg gennem denne tråd, da min
newsreader efterlod min forespørgsel om hjemmestudio ganske tom. Så jeg
troede ikke der var svaret på den. Da jeg følte mig truffet af hvad du skrev
hér, så checkede jeg googlegroups, og ganske rigtigt, det var mig der "stod
for skud".

Jeg håber du, og de øvrige der svarer pænt i gruppen, fortsætter på samme
måde. Der er meget at lære for alle vi nystartede, og måske endda for nogle
af jer erfarne. Det er ikke det samme som at man ikke må være negativ eller
kritisk i sine svar, men blot saglig. De der ikke er det, lærer man jo ret
hurtigt bare at tage for den smule de nu er.

Med venlig hilsen

Henrik B

Fra : Erik W.

Dato : 25-10-05 10:32

"HBJensen" skrev i news:435cd604$0$38677$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]

> en givetvis triviel forespørgsel. Du er en af støtterne i gruppen, ligesom

Jeg siger selvtak og tak for de pæne ord.

> Jeg kan desværre først svare på dit indlæg gennem denne tråd, da min
> newsreader efterlod min forespørgsel om hjemmestudio ganske tom.

Hmm det kunne godt være at jeg skulle stoppe med at bruge dtext.news.tele.dk
og istedet gå over til den news-server du bruger jeg har på fornemmelsen at
dtext svigter engang imellem.

Mvh Erik

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-10-05 11:23

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm det kunne godt være at jeg skulle stoppe med at bruge
> dtext.news.tele.dk og istedet gå over til den news-server du bruger
> jeg har på fornemmelsen at dtext svigter engang imellem.

Jeg har ingen problemer med at læse de omtalte indlæg fra dig.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Morten Bern

Dato : 24-10-05 14:20

Hej

Jeg har ikke være længe nok i denne NG til at kunne erklære mig enig med
dig. Men jeg mener, at der er alt for meget støj i denne gruppe, og for
lidt indhold.

Det er helt vildt så meget energi folk bruge på, at pege fingre og hænge
hinanden ud.

Derfor er det også så befriende at læse indlæg fra f.eks. Michael
Bothager. Det var også vildt fedt, at du lavede din egen version af
Jakob's billede.

Lad os få mere af den slags, og mindre intetsigende mudderkastning

Morten

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 24-10-05 20:45

On Sun, 23 Oct 2005 19:18:30 +0200, -max- wrote:

> Kvaliteten på indlæg her i ng er for nedadgående.

Kvaliteten af indlæg der er direkte fotorelaterede finder jeg udmærket,
men al den støj og trollen der har vist sig her i gruppen er uforstålig.
Jeg prøver at holde mig udenfor når der trådene går i selvsving med
beskyldninger osv. Ok, jeg har følt mig tilpas provokeret engang imellem.

Det er egentlig meget nemt for man skal blot behandle andre som man selv
ønsker at blive behandlet. Jeg tror ikke at der er ret mange der ønsker at
blive kald idiot eller det der er værre.

> [...]
> en kontant skattefri præmie der fulgte med æren, uhm,
> syns bare man burde belønne de konstruktive kræfter.

Nok ikke helt realistisk, men en spændende ide.