Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
foto fra en amatør
Fra : ksk

Dato : 22-10-05 19:34

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-10-05 20:53

ksk wrote:
> lidt lege med CS . syne bare ikke der komme knald nok i det S/H
>
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=190521
>
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=190449
>
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=190519

Hmm... man siger, at et godt billede kan sige mere end tusind ord, men
disse knipserier siger mig ikke noget...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ksk

Dato : 22-10-05 23:23

> Hmm... man siger, at et godt billede kan sige mere end tusind ord, men
> disse knipserier siger mig ikke noget...

hey du må slette ikke svare for du kan ikke læse indlæg fra KsK for han er i
dit kill filter
LoL
KsK

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-10-05 21:42

"ksk" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse

> lidt lege med CS . syne bare ikke der komme knald nok i det S/H
>
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=190521
>
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=190449
>

> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=190519

Nr et siger mig ikke ret meget, og den sidste kan jeg ikke se, da Fotokritik
siger forkert billedId.
Men hvis det er blomterkrukken med de gule blomster, så falder den også lidt
igennem. Krukken er for mørk, men ellers er der god glød i farverne. Måske
skulle krukken maskes af of rettes lidt i levels.
Jeg kan godt lide farven i de visne blade, men på den anden side er billedet
en anelse ligegyldigt.

Nr et falder igennem på en skæv horisont og manglen på noget levende i
porten, der berettiger billedet. Ellers er ideen såmænd fin.

Jeg kan derimod godt lide billede nr to.
Forudsat dog, at du beskærer resten af skibet væk, så kun reflektionerne er
tilbage.
Du skal endda skære al den røde bundmaling væk samt dens reflektioner.
De forstyrrer oppe i toppen.

Man kan også med held lege med invert>Diffuse Glow>invert
Det cremer billedet og gør det lidt mere surrealisstisk

Er du glad for det nye vilde kamera?
Eller er foto det samme som med D70'eren

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : ksk

Dato : 23-10-05 00:50

> [...]
>
> Nr et falder igennem på en skæv horisont og manglen på noget levende i
> porten, der berettiger billedet. Ellers er ideen såmænd fin.

Hjælper det ikke lidt nå bygning er fra 1700 talet så skal det da være lidt
skævet

http://www.danskefilm.dk/lokationer/63.html

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=174432

> [...]
> Det cremer billedet og gør det lidt mere surrealisstisk
>
> Er du glad for det nye vilde kamera?
> Eller er foto det samme som med D70'eren

ja dejligt kamera men knap så anomyn som d70. og så er den tung at stå med
især nå du ha tele på det langt lette at for ryste billeder end på d70

KsK

Fra : ksk

Dato : 23-10-05 01:04
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-10-05 11:03

> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=190519
>
> skulle virke nu

Det gør det så osse

Med dette billed burde du ha trådt et skridt længere ind i porten, så du
blev fri for buen i toppen.
Det skulle nok beskæres lidt i bunden oxo.
Endvidere har jeg samme anke som med det andet billede af porten, nemlig at
der mangler liv.
En pige, der havde stået lænet op ad portåbningen og nydt efterårssolen
havde været perfekt, men mindre kan også gøre det.

Jeg er ret sikker på, at du kunne ha fået liv i billedet med nogen
tålmodighed. Det er bare at vente på at noget sker.
Jeg kan godt lide serpiatonerne, der passer godt til porten og som tilføjer
lidt stemning.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Brian Lund

Dato : 23-10-05 16:32

> Det gør det så osse
>
> Med dette billed burde du ha trådt et skridt længere ind i porten, så du
> blev fri for buen i toppen.
> Det skulle nok beskæres lidt i bunden oxo.

Her er jeg helt enig, det virker lidt mere "end of the tunnel"-agtigt hvis
man ikke kan se indgangen også!

Brian

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-10-05 22:33

ksk skrev:

>lidt lege med CS . syne bare ikke der komme knald nok i det S/H

>http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=190521

Jeg kan ikke bruge det til noget. Forgrunden forekommer uinteressant,
død, skæv og sjusket beskåret. Indkigget gennem porten forekommer
lidet spændende. Som øvelse i billedbehandling forekommer billedet for
uinteressant til andet end din egen hd.

>http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=190449

Jeg kan ikke bruge det til noget.

>http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=190519

Jeg kan ikke få lov til at se det.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Henning

Dato : 23-10-05 00:18

"ksk" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse

> lidt lege med CS . syne bare ikke der komme knald nok i det S/H

Kender du Russel Brown? en spøjs fætter der har lavet mange tutorials til
photoshop.

Han har lavet denne konvertering til BW:

http://av.adobe.com/russellbrown/ColortoBW.mov

Der er flere tutorials på:

http://www.russellbrown.com/tips_tech.html

denne kunne måske også være interessant:

http://av.adobe.com/russellbrown/PhotoTonerSM.mov

Håber du kan bruge det til noget.

mvh Henning

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 25-10-05 10:31

Henning wrote:
> Kender du Russel Brown? en spøjs fætter der har lavet mange tutorials til
> photoshop.
>
> Han har lavet denne konvertering til BW:
>
> http://av.adobe.com/russellbrown/ColortoBW.mov

For Søren da! Simpelt og enorm effekttiv. Godt tænkt

Tak for tippet.

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber