Hjælp: Soundblaster PCI 128 og ME
Fra : Los Lobotomys

Dato : 08-06-01 22:21

Hej Alle
Jeg har et problem omkring at finde en driver til mit SB 128 pci kort der
dur til min Win ME installation. Jeg har forsøgt at hente de drivere på
creative´s hjemmeside men for det første ligger de i et format jeg ikke
kender. Desuden ligger der en driver der skulle kunne startes og kører men
den finder ikke mit pci 128 soundblaster kort. Jeg kan ikke styre volumen
den står på det højste konstant det fungere fint i full duplex mode men jeg
kan ikke styrer volumen. Skifter jeg til en af de andre muligheder
understøttes full duplex ikke. Jeg kører pt med den driver win me selv
vælger men det er ikke den helt rigtige desværre. Jeg har tidligere haft en
driver hertil men jeg kan ikke finde en brugbar nu desværre. Er der en
venlig sjæl der kan sende mig den nødvendige driver der skal til det er som
sagt et helt almindeligt sound blaster pci 128 kort.
Mail mig gerne en driver til
_lukather@get2net.dk

Eller kontakt mig på ICQ 98067677

Mvh René

Fra : pharynx

Dato : 09-06-01 13:13

"Los Lobotomys" <_lukather@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> sagt et helt almindeligt sound blaster pci 128 kort.

Hej René

Jeg har har selv samme problem, og har været i daglig kontakt med Creatives
support i næsten en uge. Vi har ikke fundet en løsning endnu, men de
fortalte at en typisk fejl er at brugerne ikke har et SB 128 PCI, men
istedet et SB Vibra 128. Du kan se nummeret på selve kortet (CT4810, CT4811,
CT4812, CT4815 & CT4816).
Prøv at downloade driveren til den, hvis du har et sådan kort. Du skal også
huske at downloade filen "sbapw2k.lib" og lægge den i samme directory som
"SBAUDIOSetupus.exe"
http://www.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp
Hvis du får det til at virke, så fortæl lige hvordan man gør. Jeg er sq ved
at være træt af problemet selv.

mvh Sune

Fra : Edmund

Dato : 10-06-01 06:36

> "Los Lobotomys" <_lukather@get2net.dk> skrev

http://www.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp
Find dem under sb16 PCI eller Soundblaster Vibra128, hvis dit kort har et
af følgende numre.
Sound Blaster 16 PCI (CT4740)
Creative Ensoniq AudioPCI (CT4810, CT4811, CT4812, CT4815 & CT4816)
Vibra 128 (CT4810, CT4811, CT4812, CT4815 & CT4816)

Min ME med SB128(ct4810) virker også fint med win98 driverne fra
installations CDén.
Men inden installation skal man fjerne WDMA_ENS.INF fra
C:\ WINDOWS \ INF\, ellers overskriver ME med sin egen driver.
Prøv evt. også at fjerne/flytte den ved ME driver instalation.

Check om din ME refererer til den samme INF som min, i Egenskaber for
system,dit lydkort,opdater driver, søg efter bedre driver, næste,næste.
Husk at fjerne alle cder, ellers pløjer Me det hele igennem(fandens
irriterende).

Prøv evt. at undersøge om Me bruger SB128 som afspildnings og indspilnings
enhed i kontrolpanel / multimedier, eller i Coll Edit Options/ settings
/devices.

MVH Edmund