En nusseprins!
Fra : Mariann Juhl

Dato : 29-10-05 21:44

Hejsa

Min kæreste og jeg er de heldige ejere af to pragtfulde katte, Tiger
Red og Skipper. Skipper er en ret selvstændig herre, der gerne vil
kæle, men som også i høj grad drager ud på eventyr og klarer sig på
egen pote.

Tiger Red er til gengæld en kælepot og charmetrold af dimensioner. I
må ikke misforstå mig...jeg elsker også en kælen kat, men han er
efterhånden blevet ekstrem. Især min kæreste er han lidt 'hård' ved og
kan trave mjavende rundt i timevis i hælende på den arme mand, indtil
han bryder sammen og tager ham op. Problemet er så bare at han er
nusseumættelig. Så snart man har sat ham ned, vil han op igen...og
traveriet i hælene akkompagneret med mjaven starter forfra. Er der
noget vi kan gøre for at få ham gjort lidt mindre kælen? Vi er så
småt blevet lidt trætte af konstant at falde over ham. Hans liv er
tilsyneladende kun perfekt, når han sidder i armene på een af os og
kan gnide næse. Og det er jo også synd for ham, at han er blevet så
uselvstændig.

Med venlig hilsen

Mariann

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 29-10-05 22:01

Hej Mariann
Måske du kan overtage noget af hyggen, og aflaste din kæreste. Tiger Red
ønsker kontakt, og det skal gerne gengældes med kontakt. Når han får sit
kontaktbehov opfyldt og føler sig ønsket og elsket, begynder han nok at
slappe lidt mere af.

Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Louise Hansen

Dato : 29-10-05 22:31

> [...]
> tilsyneladende kun perfekt, når han sidder i armene på een af os og
> kan gnide næse. Og det er jo også synd for ham, at han er blevet så

Hej Mariann.

Åh, jeg synes, din Tiger Red lyder absolut vidunderlig....
Jeg har selv en lignende kælepotte herhjemme...ja faktisk har jeg 3 stk.
lige for tiden, og jeg synes personligt, det er helt og aldeles
vidunderligt...nå ja; altså lige bortset fra om morgenen, når jeg skal
på arbejde og har super travlt, fordi jeg som sædvanlig er kommet for
sent ud af fjerene!

Men min erfaring er altså, at de søde misser ikke stopper deres
"påtrængenhed" før, de har fået deres lyst stillet. Så herhjemme deles
vi om nusseriet, og det fungerer fint. På et eller andet tidspunkt FÅR
de faktisk nok, de kære små!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mariann Juhl

Dato : 30-10-05 14:41

Hejsa

Tak for jeres indlæg! Kom til at tænke på, at hans
uselvstændighed måske også bunder i det faktum, at min kæreste
og jeg bor hver for sig, og at han måske derfor hænger meget på
min kæreste, når han er hjemme. Vi flytter heldigvis sammen i
næste uge, og så vil jeg gøre min bedste for at aflaste ham

Med venlig hilsen

Mariann

Fra : Hanne Engermann

Dato : 30-10-05 00:07

> [...]
> tilsyneladende kun perfekt, når han sidder i armene på een af os og
> kan gnide næse. Og det er jo også synd for ham, at han er blevet så

Han lyder jo som opfyldelsen af de fleste katteejeres drøm!

Men ellers kan flere ting være årsag til jeres og måske også hans problem:
Er Skipper den ældste, og har han måske være alene-kat længe, før Tiger
kom til?Hvordan er Tigers forhold til Skipper Rendemaske? Har han
hygge-nærkontakt med ham, når han er hjemme, eller er han utryg ved ham?
Er det sidste tilfældet, får Tiger jo kun dækket sin nussetrang og sit
kontakt- og tryghedsbehov via jer.

En løsning kunne så være at anskaffe en lille killing som hyggeven for
ham. En killing har "putte-hos"behov, og Tiger kunne overføre noget af
sin nussetrang og behov for nærkontakt til den.

Ellers er der mange, der anbefaler Feliway (den til at sætte i en
stikkontakt). Den skulle have en beroligende og dæmpende effekt.

PS: Og så har jeg taget udgangspunkt i, at både Tiger og Skipper er
kastrerede.

Held og lykke!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mariann Juhl

Dato : 30-10-05 14:16

Hej Hanne

Jamen han ER også dejlig! Og jo...begge vores katte er
kastererede.

Nej, sjovt nok er Tiger ældst. Vi fik Skipper, fordi min dejlige kat
Mister desværre døde, for at Tiger ikke skulle være alene. Skipper
har altid været utrolig selvstændig. Vores to hunde har en enorm
respekt for ham, for han dasker omgående til dem, hvis de ikke viser
ham tilstrækkelig respekt. Selv da han kun var killing dominerede
han vores store labrador totalt! Men samtidig gnider han altid
næse med begge hunde og Tiger og gnider sig op ad dem, når han
kommer hjem, så alt i alt har vores dyr et rigtig godt forhold til
hinanden.

Men tror faktisk du har ret i, at Tiger er lidt bange for ham.
Mærkelig nok hvæser han til tider af Skipper, som dog aldrig har
gjort ham noget og blot kvitterer med at vende rumpen til ham.
Skipper prøver også nogle gange at nusse med ham, men mærkelig nok
afviser Tiger ham. Det er tilsyneladende kun os, der kan
bruges...desværre Men jeg vil da bestemt prøve med Feliway.

Tak for et rigtig godt indlæg!

Fra : Leyna

Dato : 30-10-05 08:00

On 29 Oct 2005 20:43:44 GMT, Mariann Juhl <mariannjuhl@657ILyahoo.com>
(slet 657IL) wrote:

> [...]
>småt blevet lidt trætte af konstant at falde over ham. Hans liv er
>tilsyneladende kun perfekt, når han sidder i armene på een af os og

Det lyder præcis som Samson. Samson er 5 mdr. gammel, endnu ikke
kastreret og helt extremt kælen. Han er også nysgerrig og skal være
med ALLE steder - med stor fare for at blive sparket til, faldet over,
lukket inde i skabe osv.
Det kan være dybt belastende, men det er også lykken når han
storspindende ligger med halvt lukkede øjne i ens arm, og så bare helt
trygt falder i søvn dér.

Min mand og jeg deles om at give Samson opmærksomhed, og nu er der da
tider hvor han blot ligger et eller andet sted i nærheden af os, uden
at SKULLE nusses. Vi har så to katte udover Samson, hvoraf den ene
også giver ham meget opmærksomhed, og to hunde, som er meget glade for
ham, men her er det også mest den ene der giver ham opmærksomhed. Den
anden hund er vist en smule bange for ham. *G*

Uden at være katte ekspert ville jeg anbefale at I deles om at give
ham opmærkosmhed. Behovet kan hurtigt nok falde igen, og så savner I
den lille kælepotte!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Mariann Juhl

Dato : 30-10-05 14:25

Hej Leyna

Lidt sjovt som vores familier ligner hinanden Vi har to
hunde og to katte, og Skipper kan også bare sætte sig i respekt
hos hundene, men kan heldigvis også gnide næse og sove sammen
med dem. Problemet er jo lige præcis det der med, at Tiger SKAL
være med alle steder. Nogle gange er vi kommet til at træde på
ham og i rigtig grimme tilfælde er han blevet sparket til, fordi
han pludselig løber ind foran os.

Min kæreste og jeg har desværre bo hver for sig i et stykke tid
pga. mit studie, så tilværelsen har været lidt omtumlet med
megen rejsen mellem Odense og Ålborg. Heldigvis har vi lige købt
hus ved Skanderborg og flytter sammen i næste uge Så håber jeg
også bedre at kunne aflaste min kæreste med nusseriet

Med venlig hilsen

Mariann

Fra : Mia Warming og David~

Dato : 30-10-05 21:20

Vores My er også en kælepot af dimentioner, jeg når lige at sætte mig
ned så er hun der og skal op og nusses med, jeg synes det er viiildt
hyggeligt, når hun så er blevet power-pettet lidt på så ligger hun sig
på mit skød storspindende og ligger bare der længe, enten til Nemo laver
noget spændende eller jeg sætter hende ned igen. Men hun kan altså også
putte i timevis og så render hun af og sove i et par timer og skal så
lige fortælle at hun er der endnu, andre gange sætter hun sig uden for
nå-vidde og snakker lidt, så svare jeg og hun snakker videre. Har hun
fået nok så lægger hun sig på tæppet ude i gangen.
Og vores er blevet sat på, jokket på, sparket til, lagt på... Ja jeg ved
ikke hvad men de ved at de ingen medlidenhed får for de kan bare lade
være med at rende i vejen hele tiden.

Med venlig hilsen
Mia Warming og David Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar