Toiletvæske, vinter og hørm. :-)
Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 28-10-05 11:20

Hej!

Hvordan opbevarer I jeres toiletvæsker? Der står på flaskerne (vi har
Thetford-væsker), at de ikke kan tåle temperaturer under 5 grader, så man
skal jo ikke sætte dem ude i garagen, så nu står de så og stinker i
bryggerset. Hvad gør I? Jeg har mest af alt lyst til at smide dem ud og så
købe nye hvert år, jeg hader den hørm. Vi har ellers den blå væske, som
skulle lugte mindre end den grønne.

Og dernæst: Vi har et Porta-Potti-toilet, som sidste år blev fint rent efter
en spuling, men i år kan jeg ikke få ammoniak-lugten til at gå væk, heller
ikke efter 14 dages lufttørring ude i garagen. Jeg tænker lidt, om væskerne
alligevel nåede at få kulde sidste år, og at de derfor ikke virker helt?
Hvilket produkt skal man bruge til rensning af bundtanken?

På forhånd tak!

/Anne

Fra : Gismo

Dato : 28-10-05 19:06

Anne Lindholt Ottosen wrote:
> Hej!
>
> Hvordan opbevarer I jeres toiletvæsker?

De står bare i bryggerset, syntes nu ikke jeg kan lugte det.

>Vi har ellers den blå væske, som skulle lugte mindre end den grønne.

Jeg tror ikke den lugter kraftigere en den grønne, men har anden måske
bedrer lugt, hvor ikke bare putte dem i en plastikpose og slå en knude.

> [...]
> tænker lidt, om væskerne alligevel nåede at få kulde sidste år, og at
> de derfor ikke virker helt? Hvilket produkt skal man bruge til

Har ikke haft problemet, kan desværre ikke hjælpe.

Gismo

Fra : Sten Bo

Dato : 29-10-05 18:28

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bedrer lugt, hvor ikke bare putte dem i en plastikpose og slå en knude.

> Har ikke haft problemet, kan desværre ikke hjælpe.

Hva med at skue proppen på. Det kan vel ikke gå ud gennem materialet - eller
hur?

Ammoniak lyder som om det ku være duften fra bunden i marsvineburet - altså
urinsten der sidder på plastikken? Det skal kalkes af en gang i mellem før
bunden bliver duftfri.

Hvad med en højtryksrenser til at ta grumset - (rumdragt, briller og lukkede
øjnene og mund

hvis ikke, kan kemi måske klare det alligevel.

Altså fyld beholderen med gang alm. stærk toilletrens eller afkalker i stærk
koncentration. Når det har taget aflejringerne skylles ud og du kan
derefter gi den en halv flaske rodalon og fylde efter med vand - og la det
stå i vis tid.

Prøv for en sikkerheds skyld med en lille dråbe toilletrens ned i beholderen
først så du er sikker på, at der ikke sker en uønsket hurtig reaktion.

Og hvis det er slam af væsken immun for syre ku du da prøve at kontakte
firmaet. Kan være de har et oplysningsmiddel.

Jeg mente ellers at den grønne/blå væske netop skal forhindre sådant. Brugt
for lidt væske?

Hygge

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 31-10-05 10:41

"Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> wrote in message

> Hva med at skue proppen på. Det kan vel ikke gå ud gennem materialet -
> eller hur?

Oh jo, lugten kan uden problemer. Vi fik tilsendt noget fra
billig-camping.dk i en papkasse, hvor der havde været
det blå væske i - kassen stod 14 dage i garagen, og man kunne stadig lugte
det. Man kan også tydeligt lugte det, når man kommer hen til reolen i en
butik, hvor de har væskerne stående. Og jeg er normalt ikke sart, vil jeg
lige sige.

> Ammoniak lyder som om det ku være duften fra bunden i marsvineburet -
> altså urinsten der sidder på plastikken? Det skal kalkes af en gang i
> mellem før bunden bliver duftfri.

Ja, det kunne være. Men ellers ser tanken nemlig helt ren ud, der er hverken
slam eller mørke pletter
eller noget som helst.

> [...]
> derefter gi den en halv flaske rodalon og fylde efter med vand - og la det

Det vil jeg prøve. Kan plastic godt tåle det?

> Jeg mente ellers at den grønne/blå væske netop skal forhindre sådant.
> Brugt for lidt væske?

Næh, det skulle jeg nu ikke mene. Jeg plejer at måle ud til en hel tank, og
denne gang var tanken
kun halvfuld, da den skulle tømmes.

/Anne

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 31-10-05 15:38

"Anne Lindholt Ottosen" <anne@r-e-m-o-v-elindholt.dk> wrote in message
> [...]
> lige sige.

> Ja, det kunne være. Men ellers ser tanken nemlig helt ren ud, der er

Hej Anne.

Thetford har et produkt der efter sigende kan løse problemet.
http://www.thetford-europe.com/the/thomecon.nsf/web/cassette_tank_cleaner_en

--

Med venlig campinghilsen
Erik Nielsen – Odense.

Fra : Sten Bo

Dato : 31-10-05 19:42

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> skrev i en meddelelse
,
,
> Hej Anne.
>
> Thetford har et produkt der efter sigende kan løse problemet.
> http://www.thetford-europe.com/the/thomecon.nsf/web/cassette_tank_cleaner_en

Hej Erik
Dit indlæg kom først ind da jeg sendte, beklager overkill, har man løst
problemet fra med et middel fra producenten er det naturligvis bedst må man
gå ud fra.
Hygge fra Sten

Fra : Sten Bo

Dato : 31-10-05 18:32

, "Anne Lindholt Ottosen" skrev i en meddelelse
> "Sten Bo" wrote in message

> Det vil jeg prøve. Kan plastic godt tåle det?

Ja Rodalon er godkendt til brug i fødevareindustrien . Mange bruger det til
at rense deres vandtanke i cv.
Rodalon er dog ætsende, og i større mængder miliøfarligt. Ellers virker det
vel heller ikke

Jeg er så i tvivl om det er parfumen i væsker der dufter - men prøv forst
med Rodalon. Der er dog flere mulighedder.

Sportsfolk bruger det også til deres sokker og sportssko så de holdes
lugtfri.

Vi havde engang en ung mand med på camping, hvorunder han var ved at blive
bortvist fra af miliøårsager - til vi fandt ud af at putte brugte sokker i
en plastikpose, gemme udendørs, spraye skoene med rodalon, parkere bag
vognen og sidste, inden sokkerne skulle vaskes normalt, lægge dem i
Rodalonblanding i et par timer. Man måtte selvfølgelig også tåle en sjt
Rodalon i fodbadevandet.

De måske for nogle, tiltrækkede feromoner ku på den måde holdes væk resten
af ferien.

Følg anvisningen på flasken. Det er billigst at købe udendørs typen, samme
produkt men i dobbelt konsentration. Rodalon fåset utal af steder. i
supermarkeder, byggemarkeder, Matas, Caravancentre osv, men ikke alle steder
i udendørsudgaven.

Her er et godt link hvis man skal bruge større mængder
http://www.knudedan.dk/363 kik på hygiejnerengøring. knudedan har en
dejlig oplysende side med mange tips.

ANTI-KIM desinfektion der er det samme som "Rodalon" og RENSER-DESINFEKT
der indeholder "Rodalon" med sæbevirkning.
Private kan også købe. 10 l Anti kim koster godt en 100 kr seddel og kan
fortyndes i 5% opløsning anvendes ril lugtfjerner. Læs informationerne i de
små grønne link.

Hilsen