Hvilken campingvogn ?
Fra : Claus

Dato : 28-10-05 09:24

Hej

Vi har besluttet os for at vi vil kaste os ud i campinglivet med
campingvogn.

Men hvilken vogn skal man vælge ?

Hvordan rangere de forskellige mærker i forhold til hinanden
(pris/kvalitetsmæssigt) ?

Hilsen

Claus

Fra : Tina

Dato : 28-10-05 10:09

"Claus" <slagelse@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> campingvogn.
>
> Men hvilken vogn skal man vælge ?
>
> Hvordan rangere de forskellige mærker i forhold til hinanden

Min erfaring -.... Jo dyrer vogn man køber jo bedre kan man blande sig med
de snobbede *G*

Vi har en gammel spand af en campingvogn og mange af de "fine" campister kan
dårligt hilse
Men uanset hvilken i vælger, så er campinglivet vildt hyggeligt, sammen med
familien, væk fra hverdagens stress og jag, kan varmt anbefales.

MVH Tina

Fra : Carsten Stage

Dato : 28-10-05 16:47

Tina wrote:

> Min erfaring -.... Jo dyrer vogn man køber jo bedre kan man blande
> sig med de snobbede *G*

Hmmm - så har du kun mødt de forkerte... Eller også er det din egen holdning
der får nogle til at holde sig væk?

> Vi har en gammel spand af en campingvogn og mange af de "fine"
> campister kan dårligt hilse

Jeg kører med en 20 år gammel dame på krogen, og kan slet ikke genkende dine
oplevelser. Selvfølgelig har der været en enkelt, men sådan er det jo. Jeg
er medlem af Dansk Caravan Klub - http://dck.dk/ - hvor ganske mange
medlemmer har relativt dyre vogne, men på ingen måde oplever jeg snobberi af
den grund.

> Men uanset hvilken i vælger, så er campinglivet vildt hyggeligt,
> sammen med familien, væk fra hverdagens stress og jag, kan varmt
> anbefales.

Absolut enig!

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Per H

Dato : 28-10-05 17:18

On Fri, 28 Oct 2005 17:46:42 +0200, "Carsten Stage"
<stagenospam@fabel.dk> skrev:

>Hmmm - så har du kun mødt de forkerte... Eller også er det din egen holdning
>der får nogle til at holde sig væk?

Naae jeg syndtes nu også dem med de dyre vogne bliver lidt højrøvet,
det er måske derfor de køber en dyr vogn, netop fordi de vil "være
mere" meen der er heldigvis untagelser.

Vh Per

Fra : Tommy Hansen

Dato : 29-10-05 09:32

Svar til Tina og Per.

At folk køber dyrere og evt. større vogne er ofte et udtryk for at der her
er tale om campister der vil campere flittigt hele året og som prioritere
komforten højere end andre.
Jeg synes ikke nogle campister er mere "højrøvede" end andre. Tvært imod er
det det vi kan lide ved at campinglivet, nemlig at folk er lige og campister
ser også rimelig ens ud i diverse joggingdragter.
Men jeg tror at man skal acceptere at nogle prioriterer anderledes end andre
og så betaler de jo også selv prisdifferencen, ikke

/Tommy

Fra : Per H

Dato : 29-10-05 15:54

On Sat, 29 Oct 2005 10:32:24 +0200, "Tommy Hansen" <nospam@adresse.dk>
skrev:

>Jeg synes ikke nogle campister er mere "højrøvede" end andre. Tvært imod er
>det det vi kan lide ved at campinglivet, nemlig at folk er lige og campister

ja formålet er det samme, men folkene bag, er ikke af samme
"størrelse"

Men sårn er det sikkert med alle ting.
Vh Per

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-10-05 22:12

> [...]
> campingvogn.
>
> Men hvilken vogn skal man vælge ?
>
> Hvordan rangere de forskellige mærker i forhold til hinanden

Det er så individuelt, hvad folk vil have/har brug for, så det er umuligt at
give dig et svar. Nogle vil have dobbeltseng og nogle vil have enkeltsenge,
og nogen vil ikke have nogen af delene. Skal man have køjevogn? Det kommer
jo an på, om man har børn, hvor mange osv.
Tag ud hos forhandlerne og se på de forskellige og dan Jeres eget indtryk
af, hvad I synes er godt indrettet og som måske kan opfylde Jeres behov.
Hvis I så finder nogen, hvor I måske er i tvivl om
kvaliteten/anvendeligheden, så vend tilbage og spørg om nogen har konkrete
erfaringer med netop den vogn, som I måske synes om.
Generelt hænger pris og kvalitet nok meget sammen, men der er vi jo også
meget forskellige, så det er svært at råde hvad andre skal købe.
Vi har haft cv i ca. 30 år og har altid købt brugte vogne og typisk med 5-10
år på bagen. Det er fordi, vi bruger den i begrænsede perioder og finder at
prismæssigt får man meget for pengene, når de har disse år på bagen. Der er
så typisk også det ekstraudstyr med, som man ellers skal købe ved siden af
den nye vogn.
Men jeg har stor forståelse for, at andre vælger at købe nyt og nogle
skifter måske for hver 3-5 år, for hele tiden at have det nyeste. Det synes
jeg er helt fint, og det er deres valg, fordi de har et andet udgangspunkt,
end jeg har.
Jeg kan ikke genkende, at dem med nye vogne er finere/snobbede i forhold til
"os andre", og det ligner lidt den ørkesløse debat, som dukker op engang i
mellem, hvor dem med campingvogn er finere end dem der kører med camplet,
men de er så finere end dem med telt.
Sludder og vrøvl. Vi køber det, vi hver især befinder os bedst med, og når
vi er på campingpladsen lever vi det liv vi hver især har lyst til. Nogle
vil have meget liv, nogle vil have ro, nogle vil leve luksuriøst og nogle
vil leve beskedent/mere i pagt med naturen.
Det er jo pragtfuldt, at vi hver især selv kan vælge hvordan vores
campingliv skal være, så hvorfor dog bruge tid på at diskutere om den ene
eller anden form er bedre/finere end andre former.
Vi har nu voksne børn og når vi så tusser rundt, er det ikke nødvendigvis
hvor velegnet en plads er til børn, som vi lægger vægt på, men når vi f.eks.
låner vores barnebarn, så søger vi pladser med lidt mere tivoliagtigt
indhold. Det kan man så diskutere fra nu af og i al evighed, om det er det
rigtige valg, men for os er det, og så er det faktisk ligegyldigt, hvad
andre mener.

Kurt

Fra : Jens

Dato : 31-10-05 20:25

> [...]
> campingvogn.
>
> Men hvilken vogn skal man vælge ?
>
> Hvordan rangere de forskellige mærker i forhold til hinanden

Som skrevet andet steds i denne tråd er det jo helt individuelt havd man
vælger.

Jeg har personligt den holdning at man ikke skal købe noget andre heller
ikke vil købe, men vælge en "gængs" model af et af de kendte mærker - den
kan man få stumper til hvis den går i stykker og den er også nemmere komme
af med igen hvis man nu fortyder.

Om det er en Hobby, Knaus, LMC etc etc er efter min mening - de er alle
bygget over samme læst og af de samme materialer og du kan få dem repareret
af enhver campingforhandler.

/Jens