Funktion..
Fra : A. Høegh

Dato : 08-06-01 22:02

Hej..

Jeg roder med en function jeg bare ikke kan få til at virke. Den skal tage
al kode mellem "en" og "to" ud fra den teksstreng der kommer som input, men
jeg er bare blevet totalt kodeblind...hvordan vil i få det til at virke...?

----------

Function GetText(strText, strStartTag, strEndTag)
dim intStart
intStart = InStr(1, strText, strStartTag, vbTextCompare)
if intStart then
intStart = intStart + len(strStartTag)
intEnd = InStr(intStart + 1, strText, strEndTag, vbTextCompare)
GetText = Mid(strText, intStart, intEnd - intStart - 1)
else
GetText = ""
end if
End Function

Variabel = GetText(input,"en","to")

-------------

Mvh.
A. Høegh

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-06-01 21:58

"A. Høegh" <hoegh@click2find.dk> wrote in message
>...hvordan vil i få det til at virke...?
> GetText = Mid(strText, intStart, intEnd - intStart - 1)

Fjerne -1 i denne sådan her
GetText = Mid(strText, intStart, intEnd - intStart - 1)

Så burde det virke.. Utestet.

PS: RegExp
--
"No matter how great and destructive your problems may seem now,
remember, you´ve probably only seen the tip of them."

Fra : A. Høegh

Dato : 08-06-01 22:31

> Fjerne -1 i denne sådan her
> GetText = Mid(strText, intStart, intEnd - intStart - 1)

Det virker desværre stadig ikke...hvad mener du med RegExp??

Mvh.
A. Høegh

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-06-01 22:35

> Det virker desværre stadig ikke...

Det virker da fint her, har lige lavet et Clientside eksempel her:
<http://www.effectus.dk/jakob/find/>

> hvad mener du med RegExp??

Regular Expressions

Fra : A. Høegh

Dato : 09-06-01 00:22

Jeg kan god se at dettte eksempel virker, men sandheden er at jeg er igang
med at lave en crawler, og hver gang jeg prøver at udtrække siden titel via
koden herunder viser siden intet....hvorfor??

-------

<script language="VBScript" runat="Server">
[...]
</script>
<%
stitle = GetText(stvar,"<title>","</title>")
response.write stitle
------------

Mvh.
A. Høegh

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-06-01 00:14

> [...]
via
> koden herunder viser siden intet....hvorfor??

Hvad er indholdet af stvar? Prøv at udskrive det.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-06-01 01:41

"A. Høegh" <hoegh@click2find.dk> wrote in message
> Det virker desværre stadig ikke...hvad mener du med RegExp??

Kedede mig lige og trængte til lidt adspredelse så her har du en lille
funktion:

Function GetText(strText)
Dim objRegEx
Set objRegEx = New RegExp
objRegEx.Global = True
objRegEx.Pattern = "</?title>"
objRegEx.IgnoreCase = True
GetText = objRegEx.Replace(strText,"")
Set objRegEx = Nothing
End function

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : A. Høegh

Dato : 09-06-01 10:07

Du spurgte før hvad variablen stvar indeholder...og den indeholder hele
sidens HTML-kode. Men det funktion du gav mig viser mig ikke teksten mellem

Mvh.
A. Høegh

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-06-01 17:11

> Du spurgte før hvad variablen stvar indeholder...og den indeholder hele
> sidens HTML-kode.

Forgående burde virke jvf. mit eksempel. Er du sikker på at du ikke sender
en tom Variabel.

> Men det funktion du gav mig viser mig ikke teksten mellem

Det var jo ikke nemt at vide at det var alt HTML du havde hentet ind

PS: <http://www.usenet.dk/netikette/quote.html> ville hjælpe mig til at
hjælpe dig..