Læse linux-partioner fra w98
Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 08-06-01 21:06

Kan jeg komme til subject vhja. et dos/w98 program?

Jeg skal have fat i min boot-image...

MVH.
Axel

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-06-01 23:13

Axel Eystein Jensen wrote:

> Kan jeg komme til subject vhja. et dos/w98 program?
>
> Jeg skal have fat i min boot-image...

Prøv at se på <http://www.it.fht-esslingen.de/~zimmerma/lread.htm> (hvis
den ikke virker længere, så søg på lread på google).Det virker egentlig ok.
Det er to dele. En der virker lidt ligesom mtools (det til dosfloppyer) og
så en med en lille webserver i, så man browser linuxpartitionen gennem sin
webbrowser.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Peter Seidler

Dato : 09-06-01 00:07

Axel Eystein Jensen <axel@eystein.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9frb6p$an6$1@sunsite.dk...
> Kan jeg komme til subject vhja. et dos/w98 program?
>
> Jeg skal have fat i min boot-image...

Der er vist et program der hedder explore2fs til windows.

Hjælp til selv-hjælp:
google.com ("ext2 windows").

--
Peter Seidler

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 09-06-01 00:45

> Hjælp til selv-hjælp:
> google.com ("ext2 windows").
Tak for hjælpen.
Nu har jeg fået fat i mit boot-katalog. Hvordan laver jeg så en bootdisk
under w98?
Er det noget med rawrite?
Hvilke filer skal jeg have med?
--
MVH.
Axel

Fra : Steen Suder

Dato : 09-06-01 08:54

Axel Eystein Jensen wrote:

> Tak for hjælpen.
> Nu har jeg fået fat i mit boot-katalog. Hvordan laver jeg så en bootdisk
> under w98?
> Er det noget med rawrite?

Ja. Rawrite kan hentes fra mange steder, da det er std. i de fleste
distroer.

> Hvilke filer skal jeg have med?

Rawrite og det image du lægge på disketten.

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 09-06-01 09:01

> Rawrite og det image du lægge på disketten.
Boot-imaget?
Det kan da ikke være nok. Plejer der ikke at være noget boot.b, map og
vmlinuz-<et-eller-andet> ?

Jeg skal måske lave et image at ovenstående filer?

Hvordan gør jeg så det?
MVH.
Axel

Fra : Allan Olesen

Dato : 09-06-01 11:31

"Axel Eystein Jensen" <axel@eystein.dk> wrote:

>Boot-imaget?

Jeg tror, Steen misforstod dig.

Du vil gerne lave en bootdiskette med boot-filerne fra din
Linux-partition, fordi du af en eller anden grund ikke længere kan
boote den normalt?

Prøv evt. at kigge på loadlin. Den har jeg med held brugt et par gange
i lige netop den situation, helt uden at skulle rode med bootdiskette.
Den kræver bare en kopi af vmlinuz, så kan du boote Linux direkte fra
DOS.

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 09-06-01 16:21

Allan Olesen wrote:
> Du vil gerne lave en bootdiskette med boot-filerne fra din
> Linux-partition, fordi du af en eller anden grund ikke længere kan
> boote den normalt?
Problemet er løst. Jeg kunne, først tredie gang, lave en bootdisk under
en nyinstalleret linux
--
MVH.
Axel