Hooks...
Fra : John Nielsen

Dato : 08-06-01 21:20

Hej...

Jeg er ved at lave et spy-program til windows 98, der bl.a skal kunne
overvåge/logge en brugers start af programmer...
Jeg forestiller mig at det må kunne gøres med en global hook på fx.
ShellExecute fra shell32.dll og/eller CreateProcess fra kernel32.dll.
Jeg ved hvordan man bruger de "officielle" WH_xxx hooks inklusiv DLL-del til
global hooking...

Men hvordan hooker man globalt et funktionskald fra en system-DLL?

Nogen der evt. har et simpelt eksempel?

PS. Jeg har søgt hele internettet igennem og har fundet masser af eksempler,
men dels er de for store og dels går de på DLL-injection - hvilket jeg ikke
er interesseret i...