hvordan bruges settimeout
Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 08-06-01 20:31

Hej NG

Jeg ville høre om der er nogen der kan forklare hvordan jeg laver en
funktion der efter 1 sekund skriver et bogstav fra en variabel.Eks
Jeg har en variabel hvis indhold er : "Hej med dig"
Så skal det foregå sådan på hjemmesiden:

H<1 sekunds pause>e<1 sekunds puase>j<1 sekunds puase> <1 sekunds puase>m<1
sekunds puase> osv.

Hvordan laves det?

--
Venlig Hilsen Henrik

http://www.geekcode.com
GIT/GMU$ d S: a--- C++ !U !P L !E W+++ N+ O-- K? w++++ O- M@
V? !PS !PE Y PGP t 5+ X++ R- tv+ b+ DI++ D+ G e- h! r++ y++

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-06-01 20:50

Henrik Hejbøl Jensen <hhjmusik@get2net.dk> skrev

> funktion der efter 1 sekund skriver et bogstav

Det kan sikkert laves, men...

For at være sikker på at det fungerer i alle browsere, ville jeg bare lave
en animeret gif med den ønskede funktion. Resultatet bliver sikkert også
meget bedre, og du kan bruge den størrelse og font du ønsker.

--
Allan

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-06-01 21:23

"Henrik Hejbøl Jensen" <hhjmusik@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har en variabel hvis indhold er : "Hej med dig"
> Så skal det foregå sådan på hjemmesiden:

Et simpelt eksempel:

<HTML><HEAD>
<SCRIPT TYPE="text/javascript">
i = 0;
function DoSkriv(){
var strTekst = "Hej med dig";
testLayer.innerHTML = strTekst.substr(0 ,i);
i++;
if(i == strTekst.length + 1){
i = 0;
window.setTimeout(DoSkriv, 1000);
}else{
window.setTimeout(DoSkriv, 100);
}
}
</SCRIPT></HEAD>
<BODY onload="DoSkriv()">
</BODY></HTML>

--
"No matter how great and destructive your problems may seem now,
remember, you´ve probably only seen the tip of them."

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-06-01 21:30

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote in message
> Et simpelt eksempel:

Vil ikke virke i NN4 ...

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-06-01 21:49

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> skrev

> Vil ikke virke i NN4 ...

Heller ikke i Opera.
Jeg tænkte på da jeg skrev om gif-løsningen - nu kommer Jakob sikkert med et
lille script i løbet af en halv time - og det passede jo fint

Det skal nok bruges lidt mere tid på at få det til at fungere i alle
browsere - derfor er gif-løsningen nok at foretrække - men du kunne vel ikke
lade være?

--
Allan

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-06-01 21:59

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> wrote in message
> Heller ikke i Opera.
> Jeg tænkte på da jeg skrev om gif-løsningen - nu kommer Jakob sikkert med
et
> lille script i løbet af en halv time - og det passede jo fint

Nej, men giv mig en par time så virker det over hele linien

> Det skal nok bruges lidt mere tid på at få det til at fungere i alle
> browsere - derfor er gif-løsningen nok at foretrække - men du kunne vel
ikke
> lade være?

Nej, det kribler.. Men jeg laver ikke en Cross browser i aften da jeg er på
arbejde...