Ubuntu: Installation af programmer
Fra : Peter Bohn

Dato : 25-10-05 22:40

Hej!
Så fik jeg endelig gang i Ubuntu og der melder sig selvfølgelig nogle
spørgsmål:
- I "Add Applications" er der mange som er nedtonede. Hvorfor er de det?
- Jeg mangler en newsreader - forslag.

På forhånd tak.

Mvh Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-10-05 22:46

On Tue, 25 Oct 2005 23:39:32 +0200, Peter Bohn wrote:

> Jeg mangler en newsreader - forslag.

Pan.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-10-05 23:18

Michael Rasmussen <mir@miras.org> writes:

> Pan.

Ellers kan den medfølgende Evolution også håndtere news, men jeg ved
ikke lige hvor godt den gør det. Men Pan er også en fin newsreader,
især til binære grupper.
--
mvh Jes Vestervang @ Debian Sid

Fra : Sune Vuorela

Dato : 25-10-05 23:30

On 2005-10-25, Peter Bohn <peter.bohn@fjernbgg27.dk> wrote:
> - Jeg mangler en newsreader - forslag.

Nu har du ikke stillet nogen kriterier op for hvad du forventer af en
newsklient, så ...

Jeg er selv meget glad for slrn. Den er absolut ikke begyndervenlig, men
jeg vil absolut ikke undvære den når jeg har lært at bruge den.

/Sune

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-10-05 23:54

"Peter Bohn" <peter.bohn@fjernbgg27.dk> writes:

> - Jeg mangler en newsreader - forslag.

Mozilla Thunderbird er ok til almindeligt brug.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Max Andersen

Dato : 26-10-05 07:48

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Mozilla Thunderbird er ok til almindeligt brug.

Og nok den nemmeste hvis man kommer fra outlook express, og også har et
par mailkonti at jonglere rundt med.

Max

Fra : Peter Bohn

Dato : 26-10-05 21:05

"Max Andersen" <max@militant.dk> skrev i en meddelelse

> Og nok den nemmeste hvis man kommer fra outlook express, og også har et
> par mailkonti at jonglere rundt med.

Hæ - du kender nok en windowsbruger på travet, hva'
Så melder det næste spørgsmål sig jo: hvordan gør jeg det på en ubuntu
installation?

Det er noget "apt get-install " halløj, men resten kan jeg ikke gennemskue

Mvh Peter

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-10-05 21:29

"Peter Bohn" <peter.bohn@fjernbgg27.dk> writes:

> Det er noget "apt get-install " halløj, men resten kan jeg ikke
> gennemskue

Alternativt kan du bare starte Synaptic pakkehåndtering, der
svjh. findes under Administration i System rul-ned menuen foroven.

Men ellers: sudo apt-get install mozilla-thunderbird

Jeg er ikke helt sikker på pakkenavnet, men hvis det er forkert finder
du den bare med apt-cache search mozilla thunderbird
--
mvh Jes Vestervang @ Debian Sid

Fra : Peter Bohn

Dato : 26-10-05 23:31

> [...]

> spørgsmål:
> - I "Add Applications" er der mange som er nedtonede. Hvorfor er de det?

Så fik jeg installeret Pan
Tak for hjælpen

Mvh Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-10-05 23:44

On Thu, 27 Oct 2005 00:30:31 +0200, Peter Bohn wrote:

> Så fik jeg installeret Pan
> Tak for hjælpen
Det kan jeg se: Message-ID:
<pan.2005.10.26.22.30.31.695671@fjernes-bgg27.dk>

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Peter Bohn

Dato : 27-10-05 01:14

On Thu, 27 Oct 2005 00:43:49 +0200, Michael Rasmussen wrote:

> Det kan jeg se: Message-ID:
> <pan.2005.10.26.22.30.31.695671@fjernes-bgg27.dk>

Så mangler jeg bare at få lagt en "genvej" til pan på skrivebordet, men
det finder jeg vel ud af hen af vejen.

Mvh Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-10-05 09:54

On Thu, 27 Oct 2005 02:14:11 +0200, Peter Bohn wrote:

> Så mangler jeg bare at få lagt en "genvej" til pan på skrivebordet, men
> det finder jeg vel ud af hen af vejen.

Højreklik på musen over menubjælken på din desktop, vælg add to
panel, vælg application launcher, vælg internet, vælg pan, klik add.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Peter Bohn

Dato : 27-10-05 21:36

"Peter Bohn" <peter.bohn@fjernbgg27.dk> skrev i en meddelelse
newsx7f.71790$Fe7.245533@news000.worldonline.dk...
> [...]
> spørgsmål:
> - I "Add Applications" er der mange som er nedtonede. Hvorfor er de det?

Så svarer jeg lige mig selv, hvis andre skulle have de samme problemer. Det
hele står her:
http://www.ubuntuguide.org/

Mvh Peter

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 01-11-05 13:11

Peter Bohn skrev:

> - Jeg mangler en newsreader - forslag.

Gnus (i Emacs).

God fornøjelse,

Jacob
--
"Those who profess to favor freedom and yet depreciate
agitation, are people who want crops without ploughing the

Fra : Martin Schultz

Dato : 01-11-05 15:49

Jacob Sparre Andersen <sparre@nbi.dk> skrev 2005-11-01:

> Gnus (i Emacs).

Gnus er god hvis man i forvejen kan lide emacs. KAn man ikke det er gnus
nok ikke sagen.

Martin
med mindre andet er angivet.