Ubuntu: hvor er sshd og httpd?
Fra : Steen

Dato : 22-10-05 16:24

Jeg har lige installeret Ubuntu, og har med det samme opdaget, at httpd og
sshd ikke bliver sat op til at starte som default. Jeg har fået at vide, at
jeg skal lave symlinks til sshd og httpd fra /etc/rc2.d eller /etc/rc3.d,
men for at lave linket, skal jeg jo lige vide, hvor de ligger!

Hvor ligger de?

Mvh Steen

[Håber det går an med et Linux-spm i Unix-gruppen ]

Fra : Jesper Krogh

Dato : 22-10-05 16:26

I dk.edb.system.unix, skrev Steen:
> [...]
> jeg skal lave symlinks til sshd og httpd fra /etc/rc2.d eller /etc/rc3.d,
> men for at lave linket, skal jeg jo lige vide, hvor de ligger!

Det skal du ikke..

De er ikke installeret. Services der er installeret i Debian/ubuntu
starter automatisk op også. Men kan ofte disables i /etc/default/*

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Steen

Dato : 22-10-05 16:27

Jesper Krogh wrote:

> De er ikke installeret. Services der er installeret i Debian/ubuntu
> starter automatisk op også. Men kan ofte disables i /etc/default/*

Kors! Hvad gør jeg så?

/steen

Fra : Jesper Krogh

Dato : 22-10-05 16:55

I dk.edb.system.unix, skrev Steen:

> Kors! Hvad gør jeg så?

installerer dem.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-05 17:18

> Kors! Hvad gør jeg så?

Prøv at kigge på disse guides, de kan hjælpe dig:
http://www.ubuntuguide.org/#installssh
http://www.ubuntuguide.org/#apachehttpserver

Mvh. Leif.

Fra : Steen

Dato : 23-10-05 18:56

Leif wrote:

> Prøv at kigge på disse guides, de kan hjælpe dig:
> http://www.ubuntuguide.org/#installssh
> http://www.ubuntuguide.org/#apachehttpserver

Tak. Jeg har nu i anden sammenhæng fået at vide, at jeg skal kigge på
programmet Synaptic - det gør jeg så. Men tak for hjælpen

/steen