ssh til FreeBSD
Fra : andt

Dato : 16-10-05 14:31

Hej jeg har lige instaleret FreeBSD for førdste gang.
Og jeg vil ssh til den da den står fysisk i min kælder, da det er en
server.men under linux gjorde jeg det når jeg ville logge ind som root.
hvor den havde ip adressen 192.168.0.1
#ssh -2 192.168.0.1 men hvordan gøres det i FreeBSD
men jeg er også meget intreseret i at vide hvordan jeg logger ind som
normal bruger. Da FreeBSD ikke er så glad for at jeg gør det som root.
og så køre su - root

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-10-05 12:43

andt wrote:
> [...]
> men jeg er også meget intreseret i at vide hvordan jeg logger ind som
> normal bruger. Da FreeBSD ikke er så glad for at jeg gør det som root.

ssh brugernavn@addresse

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Niels Callesøe

Dato : 16-10-05 13:50

andt wrote in <news:tRq4f.49$1C2.0@news.get2net.dk>:

> #ssh -2 192.168.0.1 men hvordan gøres det i FreeBSD

Ligesom på det fleste andre platforme vil jeg tro, bortset fra at
FreeBSD ikke tillader root-login per default.

Start evt. her:
http://mongers.org/ssh

--
Niels Callesøe - dk pfy @work
pfy[at]nntp.dk - http://www.t29.dk/~nica/disclaimer.php

Fra : Danni Finne

Dato : 16-10-05 20:02

andt wrote:

> men jeg er også meget intreseret i at vide hvordan jeg logger ind som
> normal bruger. Da FreeBSD ikke er så glad for at jeg gør det som root.
> og så køre su - root

Du skal melde din normale bruger på serveren ind i gruppen wheel. Denne
gruppe har lov til at su'e til root.

--
MVH
Danni

Fra : andt

Dato : 17-10-05 00:16

Danni Finne wrote:

> Du skal melde din normale bruger på serveren ind i gruppen wheel. Denne
> gruppe har lov til at su'e til root.

Jeg takker for svarene,
det hjalp især dette links gav mig lidt extra viden om det & det er
altid rart http://mongers.org/ssh