Mono tutorial
Fra : Henrik Hartig

Dato : 15-10-05 18:03

Hej
Findes der en god mono-tutorial?
/Henrik

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-10-05 10:01

Henrik Hartig <hartig@tele2adsl.dk> skrev 2005-10-15:
> Hej
> Findes der en god mono-tutorial?

Hvad tænker du på? Til at installere mono?

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Henrik Hartig

Dato : 16-10-05 10:10

Martin Schultz wrote:

> Hvad tænker du på? Til at installere mono?
>
> Martin
Nej, installationen gik smertefrit via SuSE's YaST. Jeg kan også køre en
Visual Basic appl. programmeret og kompileret i Windows ved at skrive
"mono filnavn".
Jeg tænker på en tutorial af hvordan jeg skriver en VBA-appl. i mono og
kompilerer appl. i mono.
/henrik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-10-05 10:43

On Sun, 16 Oct 2005 11:10:28 +0200, Henrik Hartig wrote:

> Jeg tænker på en tutorial af hvordan jeg skriver en VBA-appl. i mono og
> kompilerer appl. i mono.
Jeg tror, du får svært ved at finde tutorials om mono og VBA, da de
fleste benytter C#. Hvis du vil have toturials om C#, kan du finde nogen
på mono's hjemmeside.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Henrik Hartig

Dato : 16-10-05 12:04

Michael Rasmussen wrote:

> Jeg tror, du får svært ved at finde tutorials om mono og VBA, da de
> fleste benytter C#. Hvis du vil have toturials om C#, kan du finde nogen
> på mono's hjemmeside.

ok, men jeg har ikke engang kunne starte mono. Kun køre programmer fra
konsollen. Hvordan starter jeg monomiljøet?

Fra : Kent Friis

Dato : 16-10-05 12:12

Den Sun, 16 Oct 2005 13:03:31 +0200 skrev Henrik Hartig:

> ok, men jeg har ikke engang kunne starte mono. Kun køre programmer fra
> konsollen. Hvordan starter jeg monomiljøet?

Hvilken monomiljø?

Mvh
Kent

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-10-05 12:14

On Sun, 16 Oct 2005 11:12:05 +0000, Kent Friis wrote:

> Hvilken monomiljø?

Udviklingsmiljøet monodevelop?
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Henrik Hartig

Dato : 16-10-05 12:47

Michael Rasmussen wrote:

> Udviklingsmiljøet monodevelop?
JA, Kort fortalt. Hvor skriver jeg koden og hvordan kompilerer jeg koden
- gerne i et grafisk miljø.

Fra : Kent Friis

Dato : 16-10-05 13:09

Den Sun, 16 Oct 2005 13:46:31 +0200 skrev Henrik Hartig:

> JA, Kort fortalt. Hvor skriver jeg koden og hvordan kompilerer jeg koden
> - gerne i et grafisk miljø.

Har du installeret monodevelop?

Mvh
Kent

Fra : Henrik Hartig

Dato : 16-10-05 15:13

> Har du installeret monodevelop?
>
> Mvh
> Kent

Har installeret mono-devel-1.0.1-2.i586.rpm. Hvilken kommando skal jeg
skrive for at starte programmet?
/henrik

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-10-05 15:30

Henrik Hartig <hartig@tele2adsl.dk> skrev 2005-10-16:

> Har installeret mono-devel-1.0.1-2.i586.rpm. Hvilken kommando skal jeg
> skrive for at starte programmet?

mono

Hvis du vil have fat i monodevelop skal du også installere den.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Henrik Hartig

Dato : 16-10-05 15:36

Martin Schultz wrote:

> mono
>
> Hvis du vil have fat i monodevelop skal du også installere den.
>
> Martin

mono kan jeg skrive i konsollen. Men det grafiske miljø ved jeg ikke
hvordan jeg starter.
Har installeret pakken: mono-devel-1.0.1-2, så jeg skulle mene jeg HAR
installeret monodevelop...eller?
/henrik

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-10-05 16:36

> [...]
> hvordan jeg starter.
> Har installeret pakken: mono-devel-1.0.1-2, så jeg skulle mene jeg HAR

Mono-devel er mono med kildekoden. Hvis du vil have monodevelop skal du
isntallere den særskild. Den startes med kommandoen monodevelop

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Henrik Hartig

Dato : 16-10-05 22:26

Martin Schultz wrote:

> Mono-devel er mono med kildekoden. Hvis du vil have monodevelop skal du
> isntallere den særskild. Den startes med kommandoen monodevelop
>
> Martin

Efter møje og besvær lykkedes det mig at installere mono fra mono's
hjemmeside, og ja, nu fungere det! Tak for hjælpen allesammen.

/henrik