Sikring af Apache + Php
Fra : Søren Reinke

Dato : 13-10-05 22:23

Hejsa

Er der nogen der har gode tips til hvordan man sikre at folk ikke kan få
adgang til ens maskine igennem sikkerheds huller i diver open source php
produkter osv ?

Jeg kører med safe_mode on men jeg gætter på det ikke er nok.

/Søren

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-10-05 23:27

On Thu, 13 Oct 2005 23:22:41 +0200, Søren Reinke wrote:

> Er der nogen der har gode tips til hvordan man sikre at folk ikke kan få
> adgang til ens maskine igennem sikkerheds huller i diver open source php
> produkter osv ?

Du kunne jo kører din apache (går ud fra du kører apache) i et chroot
miljø. Bliver din system cracket, kan de ikke lege med resten af maskinen.
Læs denne som udgangspunkt:
http://www.cgisecurity.com/webservers/apache/chrootapache2-howto.html

Hvis du ikke gider rode med opsætning af chroot under linux, kan du
installere en OpenBSD apache/php i stedet for. Her du får du chroot som
default.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen