Spørgsmål vedr. grafikkort (Ubuntu)
Fra : |-|enning

Dato : 09-10-05 13:01

Efter jeg har fået installeret Ubuntu, så kom jeg til at tænke på, om
mit grafikkort er blevet konfigureret?
Altså lidt ligesom i Windows, så for man et billede, men det er lidt
"sløvt" og hakkende i det.

Hvordan kan jeg tjekke om det er blevet konfigureret?

Jeg kører med et "nVidia Geforce FX 5600"

På forhånd tak
Mvh
- Henning

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-10-05 12:13

|-|enning <no@mail.info> writes:

> Hvordan kan jeg tjekke om det er blevet konfigureret?
>
> Jeg kører med et "nVidia Geforce FX 5600"

Du kan prøve at kigge i X's logfil: /var/log/Xorg.0.log
Jeg har f.eks. følgende linjer:
(II) NVIDIA X Driver 1.0-6629 Wed Nov 3 13:14:07 PST 2004
(II) NVIDIA Unified Driver for all NVIDIA GPUs

Søg evt. på EE, der betyder fejl, for at se om noget er gået galt.
--
mvh Jes Vestervang @ Debian Sid

Fra : Claus

Dato : 10-10-05 16:08

|-|enning wrote:
> Efter jeg har fået installeret Ubuntu, så kom jeg til at tænke på, om
> mit grafikkort er blevet konfigureret?
> Altså lidt ligesom i Windows, så for man et billede, men det er lidt
> "sløvt" og hakkende i det.

Du mangler sikkert 3D-driveren som du kan hente på www.nvidia.com.
Du kan tjekke det ved at udføre komandoen glxgears.
Jeg har et samme grafikkort og det giver:

line@linux> glxgears
13352 frames in 5.0 seconds = 2670.400 FPS
14620 frames in 5.0 seconds = 2924.000 FPS
14451 frames in 5.0 seconds = 2890.200 FPS
14429 frames in 5.0 seconds = 2885.800 FPS

Hilsen Claus

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-10-05 21:13

Claus <brev@linuxwaves.com> writes:

> Du mangler sikkert 3D-driveren som du kan hente på www.nvidia.com.

Nvidias driver følger med Ubuntu, så det ødelægger sikkert noget hvis
man smider en ekstra ind oveni :-/
--
mvh Jes Vestervang @ Debian Sid