lager server
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-10-05 22:52

Hejsa

Der skyder flere og flere hardware kasser op som er baseret på linux?!

fx har jeg kig på http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=149851
synology 101g+ diskstation 6 i en server. hvor der er det jeg godt
ville have en server til at gøre. men problemet er jo nok at den ikke
yder særligt godt, og derfor spørger jeg ind til om der er noget
linux pakke man kan installere på en normal pc, som så bliver lige
så nem at sætte op som diskstationen.?

altså hvis man bygger en pc med bundkort med giganetkort
diskinterfases, og så ram og processer og power.. og så lige et
velfungerende OS system

Nogen der kan give nogle bud, skal lige siges jeg ikke har
grundlæggende viden og praktiseret brug af linux.

mange tak for alle svar, mvh Bjarke H.

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 07-10-05 09:00

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> wrote in

> [...]
> velfungerende OS system
>
> Nogen der kan give nogle bud, skal lige siges jeg ikke har
> grundlæggende viden og praktiseret brug af linux.

Prøv at kigge lidt på:

<http://contribs.org/modules/phpwiki/index.php?pagename=Features%20and%
20Benefits>

Er det den slags, du leder efter?

mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail...

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 07-10-05 10:00

On Thu, 06 Oct 2005 15:52:26 -0700, Bjarke Hansen wrote:

> Nogen der kan give nogle bud, skal lige siges jeg ikke har
> grundlæggende viden og praktiseret brug af linux.

Jeg faldt over NASLite, da jeg for et par år siden skulle lave en
filserver. Vi valgte at bruge noget andet i sidste ende, men software så
rimelig gennemtænkt ud.

Det skal lige siges at NASLite ikke er open source eller gratis.

NASLite hjemmeside:
http://www.serverelements.com/

--
Simon Lyngshede