Debian-pakke-problemer
Fra : Kasper Johansen

Dato : 04-10-05 11:47

Hej gruppe.

Jeg har lige lavet en "apt-get update/upgrade"... Dertil skete det at min
php5.1-gd blev af installeret, grundet at en anden pakke "libpng12-0" blev
opgraderet til "1.2.8rel-4" i stedet for den forventede "1.2.8rel-1".

Pakken jeg har fået er derfor nyere.

Nu virker ingen af mine billedefunktioner - Hvilket er et stort problem.

Er der nogen der har lidt tips eller tricks til hvordan jeg løser det?

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-10-05 12:05

On Tue, 04 Oct 2005 12:47:05 +0200, Kasper Johansen wrote:

> Er der nogen der har lidt tips eller tricks til hvordan jeg løser det?
Prøv apt-get dist-upgrade
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 04-10-05 12:13

"Michael Rasmussen" <mir@miras.org> skrev i en meddelelse
> Prøv apt-get dist-upgrade

Følgende opdaterede nogle pakker - Dog ingen af dem jeg skulle bruge.

Jeg kørte også en apt-get update/upgrade efter dist-upgrade, og stadig
intet.

Den påstår stadig at den gamle version er krævet. Er det muligt at
installere den gamle version, eller på anden måde få gd-lib til at virke?
Jeg har prøvet med en gammel gd.so (og selvfølgelig opdateret php.ini) men
stadig intet...

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-10-05 12:27

On Tue, 04 Oct 2005 13:13:29 +0200, Kasper Johansen wrote:

> [...]
> Jeg har prøvet med en gammel gd.so (og selvfølgelig opdateret php.ini) men
Hvad sker der, hvis du gør: apt-get install php5.1-gd
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 04-10-05 13:39

> Hvad sker der, hvis du gør: apt-get install php5.1-gd

Jeg får følgende fejl:

partyworm# apt-get install php5.1-gd
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ... Færdig
Nogle pakker kunne ikke installeres. Det kan betyde at du har ønsket
en umulig situation eller bruger den ustabile distribution, hvor enkelte
pakker endnu ikke er lavet eller gjort tilgængelige.

Siden du kan bad om en enkelt handling, kan pakken højst sandsynligt slet
ikke installeres og du bør indsende en fejlrapport for denne pakke.
Følgende oplysninger kan hjælpe dig med at klare situationen:

Følgende pakker har uopfyldte afhængigheder:
php5.1-gd: Afhængigheder: libpng12-0 (>= 1.2.8rel-4) men 1.2.8rel-1
forventes installeret
E: Ødelagte pakker

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 04-10-05 14:11

"Kasper Johansen" <kasper@johansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Følgende pakker har uopfyldte afhængigheder:
> php5.1-gd: Afhængigheder: libpng12-0 (>= 1.2.8rel-4) men 1.2.8rel-1

Er problemet ikke at jeg mangler libpng12-0 i den nyeste version
(1.2.8rel-4)?? Men hvor finder jeg et mirror til den nyeste pakke?

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-10-05 14:36

On Tue, 04 Oct 2005 15:11:17 +0200, Kasper Johansen wrote:

> Er problemet ikke at jeg mangler libpng12-0 i den nyeste version
> (1.2.8rel-4)?? Men hvor finder jeg et mirror til den nyeste pakke?
Jeg tror, dit problem er, at din installerede version af PHP5.1 ikke er
fra et officielt mirror. Hvor har du hentet den?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 04-10-05 15:39

> Jeg tror, dit problem er, at din installerede version af PHP5.1 ikke er
> fra et officielt mirror. Hvor har du hentet den?

http://people.debian.org/~dexter php5.1 sarge

Jeg havde skrevet "sid" før, og det var det der gjorde udslaget. Jeg kører
med "testing" og troede faktisk at "sid" var blevet til "testing" og "sarge"
til "stable"??

Jeg løste problemet ved at slå den korrekte version af pakken op, og så at
den kun eksisterede i "unstable".

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Sune Vuorela

Dato : 04-10-05 15:48

On 2005-10-04, Kasper Johansen <kasper@johansen.tdcadsl.dk> wrote:
> Jeg havde skrevet "sid" før, og det var det der gjorde udslaget. Jeg kører
> med "testing" og troede faktisk at "sid" var blevet til "testing" og "sarge"
> til "stable"??
Sarge er blevet til stable.
Sid vil for evigt være unstable.
Testing hedder etch.

(Tjek eventuelt din toystory for at se hvorfor det vil være forkert at
sid er andet end unstable ;)

--
Sune

Fra : Peter Makholm

Dato : 04-10-05 15:48

"Kasper Johansen" <kasper@johansen.tdcadsl.dk> writes:

> Jeg havde skrevet "sid" før, og det var det der gjorde udslaget. Jeg kører
> med "testing" og troede faktisk at "sid" var blevet til "testing" og "sarge"
> til "stable"??

Nej, "Sid" bliver aldrig til testing. Sid er og bliver Debian
unstable. Når Debian frigiver en ny version sker det ve dat testing
bliver "kopieret" så stable og testing er ens pånær kodenavnet, hvor
testing så får et nyt.

Sid står enten for 'Still in development' eller er opkaldt i Toy
Story-stil efter naboens knægt.

--
Peter Makholm | We constantly have to keep in mind why natural
peter@makholm.net | languages are good at what they're good at. And to

Fra : Peter Makholm

Dato : 04-10-05 12:46

> [...]

> php5.1-gd blev af installeret, grundet at en anden pakke "libpng12-0" blev
> opgraderet til "1.2.8rel-4" i stedet for den forventede "1.2.8rel-1".

Er du helt sikker på at du har brugt 'apt-get upgrade' og ikke
'apt-get dist-upgrade'?

--
Peter Makholm | Yes, you can fight it, but in the end the ultimate
peter@makholm.net | goal of life is to have fun

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 04-10-05 14:37

On Tue, 4 Oct 2005 15:11:17 +0200, Kasper wrote:

> Er problemet ikke at jeg mangler libpng12-0 i den nyeste version
> (1.2.8rel-4)?? Men hvor finder jeg et mirror til den nyeste pakke?

Hvis du bruger i386:

<http://packages.debian.org/cgi-bin/download.pl?arch=i386&file=pool%2Fmain%2Flibp%2Flibpng%2Flibpng12-0_1.2.8rel-4_i386.deb&md5sum=9ef9c251783ca542db1d3a2b471590ea&arch=i386&type=main>

via:

<http://packages.debian.org/unstable/libs/libpng12-0>

Mvh.

--
"Che Guevará" "Ja, så jobbar vi!" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk