Turnkeydistro, som kan virtuelle domæner?
Fra : Steen Suder, Privat

Dato : 30-09-05 19:44

Hej,

Jeg skal bruge en Linux-distro, der har nem webadministration a la SME
og som kan lave separate emailkonti på hver sit domæne, på trods af
navnesammenfald.

Eks.:
jj@dom1.dk og jj@dom2.dk skal havne i hver sin POP3konto på serveren.
SME 6.5 kan f.eks. kun have een jj-konto på serveren, så den dur ikke i
dette tilfælde.

Kan Clarkconnect?

--
Steen Suder

Fra : /-\\ndlo

Dato : 30-09-05 20:45

Steen Suder, Privat wrote:
> Jeg skal bruge en Linux-distro, der har nem webadministration a la SME
> og som kan lave separate emailkonti på hver sit domæne, på trods af
> navnesammenfald.
>
> Kan Clarkconnect?

Jeg mener at ClarkConnect kan det du nævner.

Alternativt kan jeg anbefale ISPConfig, der giver en del flere muligheder
med bla. quota på mailbokse osv.

/Andreas

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 01-10-05 01:23

Steen Suder, Privat wrote:
> [...]
> jj@dom1.dk og jj@dom2.dk skal havne i hver sin POP3konto på serveren.
> SME 6.5 kan f.eks. kun have een jj-konto på serveren, så den dur ikke i

Dette er blot et spørgsmål og jeg aner intet om, hvorvidt Clarkconnect
kan udføre opgaven!!!

Umiddelbart ville jeg mene, at enhver distribution burde kunne løse
denne opgave. Er det ikke bare et spørgsmål om at installere en
database-server som fx. MySQL eller PostgreSQL, og gemme dine
brugernavne, passwords, mails... i forskellige databaser. Langt de
fleste postsystemer kan anvende databaser, og her bør det ikke give et
problem med to enslydende brugernavne på forskellige domæner. Hvis der
er mange brugernavne på domænerne vil database-løsningen formentligt
også give en hurtigere respons og nemmere administrering.

Men denne funktion er muligvis ikke integreret i den grafiske
brugerflade på SME.

--
Mvh. Jacob Tranholm
http://jtranholm.dk/

Fra : Steen Suder, Privat

Dato : 01-10-05 09:06

Jacob Tranholm wrote:

> [...]
>
> Umiddelbart ville jeg mene, at enhver distribution burde kunne løse
> denne opgave. Er det ikke bare et spørgsmål om at installere en

Alt dette ved jeg og jeg har da qua interesse og job lavet dette flere
gange.
Nogen gange gider man bare ikke rode med det selv

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : Steen Suder, Privat

Dato : 01-10-05 09:07

Steen Suder, Privat wrote:

> Hej,
>
> Jeg skal bruge en Linux-distro, der har nem webadministration a la SME
> og som kan lave separate emailkonti på hver sit domæne, på trods af
> navnesammenfald.

Jeg er faldet over YES Linux som tilsyneladende kan dette og flere andre
smarte ting.

<http://www.yeslinux.org/>.

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : Martin Schultz

Dato : 01-10-05 15:01

Steen Suder, Privat <sfs_news_spam@suder.dk> skrev 2005-09-30:
> Hej,
>
> Jeg skal bruge en Linux-distro, der har nem webadministration a la SME
> og som kan lave separate emailkonti på hver sit domæne, på trods af
> navnesammenfald.

Hvis det skal være nemt og må koste penge kan man smide ting c-panel
eller plesk oven på en understøttet distro.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : P og T

Dato : 01-10-05 22:36

"Steen Suder, Privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg skal bruge en Linux-distro, der har nem webadministration a la SME
> og som kan lave separate emailkonti på hver sit domæne, på trods af
> navnesammenfald.

Prøv at kigge på det her: http://www.dungog.net/sme/usermanager.php#vdemail
Det koster lidt men det ligner det du spørger efter. (tror jeg...)

Per