Ompartitionering af disk
Fra : Kasper Johansen

Dato : 29-09-05 17:52

Hej gruppe.

Jeg har installeret min webserver lidt forkert mht. partitioner.

Hvordan laver jeg det nemmest om? Jeg har ikke leget med nogen
partitionsprogrammer, udover det der følger med installationen til Debian
(som serveren også kører med).

Links til gode guides og lignende modtages med kyshånd.

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-09-05 21:49

Kasper Johansen wrote:
> [...]
>

> Hvordan laver jeg det nemmest om? Jeg har ikke leget med nogen
> partitionsprogrammer, udover det der følger med installationen til Debian

Det første du skal svare på er om du agter at gøre det på kun en og
samme disk som der sidder i maskinen, eller om du har en anden
(midlertidig) disk til hjælp.

Det første er sværest og ikke alle filsystemer har en resizer.

Peter