afvikling af .cgi på redhat ES 4 boks
Fra : Tonny

Dato : 29-09-05 13:04

Jeg kan ikke få nogle af mine cgi scripts til at virke

Jeg har placeret en fil i /var/www/cgi-bin/test.cgi og den fungere fint.
Det samme gør den hvis jeg laver et katalog i cgi-bin f.eks.
/var/www/cgi-bin/test/test1.cgi.

Men hvis jeg opretter et link til et andet katalog i cgi-bin virker det
ikke.

i cgi-bin har jeg et link der ser således ud:

lrwxrwxrwx 1 root root 30 Sep 29 11:20 cufts ->
/usr/local/CUFTS/htdocs/CUFTS/

når jeg forsøger at besøge websiden får jeg en fejl og loggen siger:

error.log
(13)Permission denied: access to /cgi-bin/cufts/test1.cgi denied

httpd.conf ser således ud:

LoadModule cgi_module modules/mod_cgi.so
ScriptAlias /cgi-bin/ "/var/www/cgi-bin/"
<Directory "/var/www/cgi-bin">
AllowOverride None
Options None
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>

AddHandler cgi-script .cgi

Jeg har prøvet at tilføje følgende til httpd.conf:

<Directory "/usr/local/CUFTS/htdocs/CUFTS">
Options +ExecCGI
      AddHandler cgi-script .cgi .pl
</Directory>

<Directory "/var/www/cgi-bin/cufts">
Options +ExecCGI
      AddHandler cgi-script .cgi .pl
</Directory>

Hvad gør jeg forkert?

PFT, Tonny

RH ES 4
httpd-2.0.52-12.2.ent
perl-5.8.5-12.1

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 29-09-05 13:45

Tonny wrote:
> LoadModule cgi_module modules/mod_cgi.so
> ScriptAlias /cgi-bin/ "/var/www/cgi-bin/"
> <Directory "/var/www/cgi-bin">
> AllowOverride None
> Options None

Skal der ikke stå

   Options ExecCGI FollowSymLinks

i stedet for "Options None"?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Tonny

Dato : 29-09-05 14:50

> Skal der ikke stå
>
> Options ExecCGI FollowSymLinks
>
> i stedet for "Options None"?
>
> Mogens

Nu har jeg ændret det til:

<Directory "/var/www/cgi-bin">
AllowOverride None
Options ExecCGI FollowSymLinks
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>

Men det hjælper heller ikke

Jeg desuden sikret mig at alle kan eksekvere filen:
chmod -R a+x /usr/local/CUFTS
chmod -R a+x /var/www/cgi-bin/cufts
chmod -R a+r /usr/local/CUFTS
chmod -R a+r /var/www/cgi-bin/cufts

Loggen siger:
(13)Permission denied: access to /cgi-bin/cufts/test1.cgi denied

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 29-09-05 13:50

Tonny skrev:

> Jeg kan ikke få nogle af mine cgi scripts til at virke

> lrwxrwxrwx 1 root root 30 Sep 29 11:20 cufts ->
> /usr/local/CUFTS/htdocs/CUFTS/

Apache (der vist er det man bruger som HTTP-dæmon på Red Hat) er flink
og beskytter dig mod at frigive fortrolige data, ved ikke bare uden
videre at følge symbolske henvisninger. Hvis du fortæller Apace at
det er i orden at følge symbolske henvisninger, vil det nok hjælpe.

Jacob
--
»And what about homo sapiens?
Yes, we think that would be a very good idea ...« -- not Gandhi