[Activy 300] ingen xv
Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 25-09-05 21:55

Jeg har installeret Ubuntu Breezy på min Activy 300 og bøvler med at få
xvideo til at fungere. Activyen er sluttet til alm. TV med scart.

Jeg har brugt tips fra bla.
<http://activy.qwer.dk/index.php?title=Step-by-Step_Linux_Guide> og fik
installeret tvia-driveren til X og rettet xorg.conf til.

Jeg kan ikke helt gennemskue om jeg kører 720x576 (som jeg har bedt om)
eller kun 640x480. xvidtune siger 720x576.

Men xv virker bare ikke (virker iøvrigt fint under knoppmyth). Umiddelbart
hvad jeg kan læse af Xorg.0.log så bliver både xv og glx (som iøvrigt eller
ikke fungere) aktiveret.

Alternativt, hvordan får jeg X til at bruge cyber2000fb (acceleret)? Jeg er
noget clueless omkring framebuffers.

Bjarne

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 28-09-05 12:38

Hej Bjarne,

Bjarne Wichmann Petersen <nospam.nospam@mekanix.dk> writes:

> Jeg har installeret Ubuntu Breezy på min Activy 300 og bøvler med at få
> xvideo til at fungere. Activyen er sluttet til alm. TV med scart.

Kom du nogensinde videre? Jeg gav op og købte et ATI kort med
accelereret OpenGL og altmuligt.

Er der i øvrigt nogle, der har fået LCD'et til at virke?

--
Thomas Bjorn Andersen
My emailaddress is always valid.

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 29-09-05 20:47

Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Kom du nogensinde videre? Jeg gav op og købte et ATI kort med
> accelereret OpenGL og altmuligt.

Nope. Har hverken fået xv med tvia-driveren til at virke eller fundet ud af
hvordan jeg sætter X op til at benytte en accelereret framebuffer-driver.

Så jeg overvejer også at købe et grafikkort med TV-udgang (ved bare ikke
hvilket der er godt)... eller et PVR350-kort... kan bare ikke helt
gennemskue i hvor stor udstrækning PVR350-kortet kan bruges som grafikkort
eller det kun er til video?

Iøvrigt virkede xv vist heller ikke helt optimalt under knoppmyth (XFree86),
når jeg prøvede at ændre på aspect-ratioen (under xine) var eneste forskel
hvor meget der blev klippet fra i top og bund.

Bjarne

Fra : Allan Joergensen

Dato : 29-09-05 21:20

Bjarne Wichmann Petersen <nospam.nospam@mekanix.dk> wrote:

> [...]
> hvilket der er godt)... eller et PVR350-kort... kan bare ikke helt
> gennemskue i hvor stor udstrækning PVR350-kortet kan bruges som grafikkort

Jeg har et PVR-350 i Activy'en og det spiller maks, både som MPEG kort
og til tvout; xv fungerer også bare.

Allan Joergensen

"I went insane trying to take a close up picture of the horizon"

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 04-10-05 15:04

Allan Joergensen wrote:

> Jeg har et PVR-350 i Activy'en og det spiller maks, både som MPEG kort
> og til tvout; xv fungerer også bare.

Så PVR'eren har et indbygget grafikkort eller hur?

Jeg lurer stadig på om jeg skulle købe et PVR350 eller en PVR150 +
grafikkort; burde næsten kunne gøres til samme pris, og med et egentlig
grafikkort burde jeg også kunne bruge maskinen til anden end musik og
video.

Jeg kan dog ikke lige gennemskue hvad det skulle være for et grafikkort.
Nogle gode tip?

Bjarne

Fra : Mads Toftum

Dato : 06-10-05 20:07

On Tue, 04 Oct 2005 16:03:52 +0200, Bjarne Wichmann Petersen <nospam.nospam@mekanix.dk> wrote:
> [...]
> grafikkort; burde næsten kunne gøres til samme pris, og med et egentlig
> grafikkort burde jeg også kunne bruge maskinen til anden end musik og

Den klare fordel ved at vælge PVR350 er at der er mpeg-2 decoder på tv-out
så du kommer ikke til at tæske så meget på cpu'en for at afspille ting.
På grafikkort siden kan det godt være en smule besværligt da langt de
fleste nu om dage er AGP eller PCI-express.

vh

Mads Toftum
--
Speaking at ApacheCon 2005/US - http://apachecon.com

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 08-10-05 09:28

Mads Toftum wrote:

> Den klare fordel ved at vælge PVR350 er at der er mpeg-2 decoder på tv-out
> så du kommer ikke til at tæske så meget på cpu'en for at afspille ting.

MPEG-dekoder er helt klart en fin ting (den skal også bruges til at afspille
DVD'ere). Men jeg kan altså ikke gennemskue i hvor om pvr 350 så også
fungerer som et grafikkort?

Og MPEG-dekoderen, kan den kun benyttes, hvis man bruger PVR'eren egen
tv-out? Og activy'en har jo også en MPEG-dekoder, men den kan måske også
kun bruges hvis man bruger activy'en egne udgange?

> På grafikkort siden kan det godt være en smule besværligt da langt de
> fleste nu om dage er AGP eller PCI-express.

Ja, det er ikke mange edbpriser kan hoste op med. :-/

Bjarne

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 04-10-05 15:05

Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Kom du nogensinde videre? Jeg gav op og købte et ATI kort med
> accelereret OpenGL og altmuligt.

Hvilket ATI-kort?

Bjarne

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 04-10-05 20:34

Bjarne Wichmann Petersen <nospam.nospam@mekanix.dk> writes:

> Hvilket ATI-kort?

Standard RadeOn 9250 med 128 MB ram. Mener jeg gav omkring 400 kroner
plus forsendelse. Det er ikke nogen hurtigløber, men væsenligt bedre
end det indbyggede.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH