inn og storage.conf
Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-09-05 16:19

Jeg skal til at have sat min INN op på min nye maskine, jeg har kikket over
skulderen på opsætningen på den gamle, forskællen er at den gamle kørte
dual x86, hvor den nye køre singel x86_64, begge mandrake

som default på den nye så står der

,----[ ny storage.conf ]
`----

,----[ gammel storage.conf ]
| # By default, store everything in tradspool.
| method tradspool {
| newsgroups: *
| class: 1
| }
`----

Hvad er forskælen på class: 1 & 2 ?

Hvad skal jeg vælge?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 24-09-05 16:26

Ivar Madsen <im@milli.dk> writes:

>Hvad er forskælen på class: 1 & 2 ?

Class er bare et løbenummer. Du kan vælge frit - 0, 1 eller 47
virker lige godt.

Men! Class-numrene refereres der til andre steder, så hvis din
expire.ctl f.eks. har...

| 0:never:never:never
| 1:10:10:10

....så er der pokker til forskel på, om du lægger artiklerne i
class 0 (slettes aldrig) eller class 1 (slettes efter 10 dage).

Så hvis du alligevel sammenligner alle filerne, så ville jeg nok
beholde dit gamle class-nummer og bare være omhyggelig med at få
alle ændringerne med.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 24-09-05 16:41

Ivar Madsen skrev:

> Hvad er forskælen på class: 1 & 2 ?

Fra storage.conf(5):

#v+

The meanings of the keys in each entry are as follows:

class An identifier for this storage method entry. <storage_class>
should be a number and should be unique across all of the
entries in this file. It's used mainly for specifying expira-
tion times by storage class as described in expire.ctl(5).

#v-

> Hvad skal jeg vælge?

Et tal der er "unique across all of the entries".

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark