Hvorfor tager det så lang tid at logge på ~
Fra : baal

Dato : 08-06-01 18:37

Hejsa.

Når jeg lige har tændt min box tager det overdrevet lang tid at logge på den
fra andre maskiner, både SSH og FTP (glftpd).

Er der en forklaring på det, eventuelt en løsning på problemet ?

Mvh,

baal

Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 08-06-01 20:31

Din maskine prøver højst sandsynligt at finde navnet på den maskine der
prøver at logge ind (via SSH / FTP / Telnet etc.)

F.eks. hvis du når du logger på med FTP, connecter hurtigt, for at der så
går en evighed før du logger ind- så er dette højst sandsynligt problemet.
(hmmm lidt kluntet formuleret - sorry)

Løs ved f.eks. at lave IN-ADDR.ARPA DNS (nr -> navn) eller ved at angive i
hosts filen.

MVH
Christian Gufler

Fra : baal

Dato : 09-06-01 09:07

> Løs ved f.eks. at lave IN-ADDR.ARPA DNS (nr -> navn) eller ved at angive i
> hosts filen.

Tak! Det hjalp at angive klient maskinens IP i hosts filen

/baal