Et par INN-sprøgsmål...
Fra : Rander

Dato : 22-09-05 01:14

Jeg har INN2 kørende på min Debian Sarge. Hver gang jeg genstarter INN,
eller hvis maskinen rebooter, får jeg en mail med følgende indhold:

Server running
Allowing remote connections
Parameters c 400 i 10 (0) l 1000000 o 1011 t 300 H 2 T 60 X 0 normal
specified
Not reserved
Readers follow enabled
Perl filtering enabled
-----
Sep 22 01:16:59 localhost innd: SERVER cant listen RCreader Address already
in use

Den fungerer ellers ganske fint, så hvad er det lige for en RCreader den
taler om?

Det andet spørgsmål: Jeg kunne godt tænke mig at INN selv holdt sig
up-to-date med grupperne, selvom jeg kun holder grupperne
alt.ascii-art,dk.*,!dk.binaer*,cybercity.* og sslug.*. De første suges fra
både CyberCity og Sunsite, og den sidste naturligvis fra sslug.

Så jeg har gjort det at jeg har lavet en control.ctl med følgende indhold
(kommentarer fjernet):

all:*:*:drop
checkgroups:*:*:drop
ihave:*:*:drop
sendme:*:*:drop
sendsys:*:*:log=sendsys
senduuname:*:*:log=senduuname
version:*:*:log=version
newgroup:*:*:drop
rmgroup:*:*:drop

newgroup:*:dk.*:drop
checkgroups:*:dk.*:drop
rmgroup:*:dk.*:drop
checkgroups:news@news.dknet.dk:dk.*:verify-news@news.dknet.dk
newgroup:news@news.dknet.dk:dk.*:verify-news@news.dknet.dk
rmgroup:news@news.dknet.dk:dk.*:verify-news@news.dknet.dk

Så har jeg tilføjet linien "usecontrolchan: true" til inn.conf under Feed
configuration og verificeret at controlchan-linien i newsfeeds er aktiv
(ikke udkommenteret).

Men nu er jeg i tvivl: Er det nok, eller skal jeg også lade serveren hente
control,control.*,!control.cancel for at det virker?

http://rander.dk (temporarily down!)

Den vigtigste rejse, man kan gøre i sit liv,
er at møde andre mennesker på halvvejen. (Henry Boy)