Latex: Fatal format file error; I'm stymie~
Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 21-09-05 23:27

Uden at jeg ved præcis hvad der er gået galt, har en af de sidste
pgraderinger af tetex på min Fedora Core 4 gjort noget grimt. Det
eneste resultat jeg får ud af at køre latex på en fil er følgende:

$ latex Rapport.tex
This is TeX, Version 3.141592 (Web2C 7.5.4)
(Fatal format file error; I'm stymied)

Det er ikke ret instruktivt, og den oplagte løsning at spørge Google
lader til at være nytteløs. Jeg fik ihvertfald ikke nogen forbedring
ud af at køre "fmtutil --all".

Så jeg er kørt en anelse fast. Er der nogen der har et forslag til
hvordan jeg får kredset mig nærmere ind på problemet?

--
/Wegge
Min holdning til Usenet - <http://wiki.wegge.dk/Usenet>

Fra : peter volsted

Dato : 22-09-05 01:46

hi

Anders Wegge Jakobsen wrote:
> [...]
>
> Så jeg er kørt en anelse fast. Er der nogen der har et forslag til
> hvordan jeg får kredset mig nærmere ind på problemet?

Søg med "latex I'm stymied" på:
<http://marc.theaimsgroup.com/?l=fedora-list&m=109779709602645&w=2>

--
good luck

peter

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 22-09-05 12:02

"peter" == peter volsted <peter@image.dk> writes:

> hi
>>

> Søg med "latex I'm stymied" på:
> <http://marc.theaimsgroup.com/?l=fedora-list&m=109779709602645&w=2>

Der synes jeg ikke rigtigt at jeg kan finde andet end et forslag om
at køre "fmtutil --all", og det hjælper som sagt ikke en bønne.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 23-09-05 08:23

> [...]
>
> $ latex Rapport.tex
> This is TeX, Version 3.141592 (Web2C 7.5.4)

Det er ikke et problem jeg har oplevet. Jeg ville prøve at bruge
rpm -V til at verificere latex relaterede pakker. (Du kan også
prøve med rpm -Va, men det kommer til at tage lang tid, og giver
sikkert en helt masse meldinger, du ikke har noget at bruge til).

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 23-09-05 12:12

"Kasper" == Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> writes:

> [...]
> rpm -Va, men det kommer til at tage lang tid, og giver sikkert en
> helt masse meldinger, du ikke har noget at bruge til).

Det gav lidt. rpm -V finder nogle konfigurationsfiler der at en eller
anden grund ikke er opdaterede. Samtidig har jeg fundet ud af noget
der er lidt fishy. fmtutil genererer filen latex.fmt i
/web2c. Derudover har jeg også en latex.fmt liggende i
/usr/share/texmf-var/web2c/ og /usr/share/texmf/web2c/. Der må være et
eller andet opsætningsmæssigt der er smuttet, for hvis jeg kopierer
latex.fmt fra enten /web2c eller texmf-var/web2c til texmf/web2c,
virker det fint.

Så nu har jeg fået mit problem reduceret til at finde ud af hvilken af
tetexs million konfigurationsfiler jeg ikke har fået opdateret, som
styrer hvor det er .fmt filerne bliver skrevet til og læst fra.

Du skal have tak for hintet.