Gemme antal forbrugte IP-adresser fra DHCP~
Fra : Lars L. Christensen

Dato : 19-09-05 18:20

Hej gruppe

Nogen der har noget script liggende, der kan parse dhcpd.lease og så ellers
smide antallet af forbrugte IP-adresser pr subnet i en sql-database?

(hint: er en hat til perl...)

mvh
Lars

Fra : Soren (News)

Dato : 20-09-05 09:12

"Lars L. Christensen" <lars_christesen@ieee.org> writes:

[snip]
> (hint: er en hat til perl...)

hint; proev dk.edb.programmering.perl hvis det er et perl spg. - og, giv
et eksempel paa dhcpd.lease saa man kan have en ide om hvordan saadan
en ser ud.

Mvh,
Soren

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 20-09-05 21:31

"Lars L. Christensen" <lars_christesen@ieee.org> wrote in

> [...]
>
> Nogen der har noget script liggende, der kan parse dhcpd.lease og så
> ellers smide antallet af forbrugte IP-adresser pr subnet i en

På opfordring, så smider jeg lige et eksempel på en dhcpd.lease file her
og dumper det så lige i en relevant perl-gruppe.

leasefile som kendt fra ISC's DHCP server:

lease 192.168.10.20 {
starts 0 2003/04/20 21:49:28;
ends 1 2003/04/21 21:49:28;
binding state active;
next binding state free;
hardware ethernet 00:50:ba:de:36:33;
}

*nix folk kender nok allerede ISC DHCPd :)

Håber der er nogen der kan hjælpe med et script...

mvh
Lars

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 20-09-05 22:06

"Lars L. Christensen" <lars_christesen@ieee.org> writes:
> Håber der er nogen der kan hjælpe med et script...

"Skriv et script for mig" er en konsulentopgave - det er sjældent
noget du får folk til at gøre gratis.

Gør et forsøg på at løse problemet, og stil så spørgsmål, så vil folk
vælte over hinanden for at hjælpe dig.

Eller bestil en time eller to hos en erfaren konsulent - det er op til
dig.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl
http://consult-perl.dk