USB hardisk og SuSE 9.0
Fra : Carsten

Dato : 19-09-05 10:06

Jeg har tilsluttet en USB harddisk til min SuSE 9.0. Selve tilslutningen
gik fint, Via YaST -> System -> LVM konfigurerede jeg de nødvendige
ting og derefter var disken til rådighed.
Nu kommer problemet næste gang jeg booter får jeg fejl.
Linux prøver så vidt jeg kan se at mounte disken før den når til hotplug.
Jeg har så ændret fstab så disken ikke mountes under boot.
Det er dog ikke muligt derefter at "mounte" disken da der tilsyneladende
mangler "forbindelse" til disken (giver samme fejl, som når der ingen
floppy disk er i floppy drevet) .
Hvis jeg frakobler og tilslutter disken giver den 1 bip ved tilslutning,
men det er stadig ikke muligt at udføre en mount.
Hvis jeg går ind i YaST -> system -> LVM uden at ændre eller gemme noget
kan jeg nu (efter en mount) få adgang til disken.
Er der nogle der har et bud på hvad "YaST -> System -> LVM" gør, men som
Linux mangler at gøre under normale omstændigheder.
Her under er en kopi af min fstab fil.

Carsten

<fstab>
/dev/hda2 / reiserfs defaults
1 1
/dev/hda1 swap swap pri=42
0 0
devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5
0 0
proc /proc proc defaults
0 0
usbdevfs /proc/bus/usb usbdevfs noauto
0 0
/dev/cdrom /media/cdrom auto ro,noauto,user,exec
0 0
/dev/fd0 /media/floppy auto noauto,user,sync
0 0
/dev/system/USBDISK1 /rd1 reiserfs defaults
1 0
/dev/system/USBDISK2 /rd2 reiserfs defaults