Nu skal vi have Linux
Fra : Niels

Dato : 17-09-05 15:50

Jeg vil gerne have XFCE 4.2.2 på Linux. Mine valg ligger mellem;

Ubuntu 5.04
Mandriva 2005LE
Fedora 4
SuSE 9.3

Men jeg ved ikke hvad jeg skal vælge endnu. Der skal Linux på flere
forskellige maskine (4-6) med forskelligt hardware, og 1, måske 2
bærbar. Vi er 6 forskallige, som kommer til at bruge det. Jeg mener at
Linux er så godt nu, at vi ikke skal holde os tilbage, og familien er
frisk på at prøve det.

Jeg har ikke fundet en Fedora Live-CD endnu, men er der noget med, at
man selv kan lave dem? Enda med XFCE på? Og er der så en der gider
spilde sin tid på det?

Fra : Niels

Dato : 17-09-05 17:18
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 17-09-05 17:41

On 2005-09-17, Niels <niels@weyhe.dk> wrote:
> Fandt lige Ubuntu 5.10;
>
> http://mirror.switch.ch/ftp/mirror/ubuntu-cdimage/

Det er et preview:
http://www.ubuntu.com/newsitems/5.10preview

Jeg har allerede haft den op at køre og den virker ok, men det er godt nok
ikke ret intensivt jeg har testet den.

--
Now Playing:
Plastikman-Plasticity

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 17-09-05 17:43

On 2005-09-17, Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> wrote:
> Jeg har allerede haft den op at køre og den virker ok, men det er godt nok
> ikke ret intensivt jeg har testet den.

Og forresten Kubuntu 5.10 Preview, de færdige udgaver forventes om ca. en
måned:

http://www.kubuntu.org/breezy-preview.php

--
Now Playing:
Plastikman-Gak

Fra : Niels

Dato : 17-09-05 17:19
Fra : Kasper Dupont

Dato : 18-09-05 10:01

Niels wrote:

> Jeg har ikke fundet en Fedora Live-CD endnu, men er der noget med, at
> man selv kan lave dem? Enda med XFCE på? Og er der så en der gider
> spilde sin tid på det?

Jeg har ikke set nogen Fedora Core live CD. Jeg tror stadigvæk
de arbejder på sagen. Der er en rescue CD, men den indeholder
nok ikke nær det udvalg af software, du forventer dig af en
live CD.

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate