Nemmeste linux dist til server
Fra : billig-linux.dk

Dato : 16-09-05 22:14

Har forsøgt lidt med Clark connect som dækker mine behov. som er Web med PHP
og Mysql og Mail og Samba.

Men Clark går ned hvilket vil sige den mister mail forbindelsen til wan
siden, min Web side fungere men mail serveren modtager ingen post.

Hvis jeg skifter hvilken linux er så nem og stabil og dækker mine behov.

Har prøvet SME server 6.5 den har låst Mysql så jeg ikke kan installere PHP
groupware og andre sites som bruger Mysql.

Det må gerne være et system lidt som SME og clark.

VH

Søren

Fra : Claus

Dato : 17-09-05 20:06

billig-linux.dk wrote:

> Har prøvet SME server 6.5 den har låst Mysql så jeg ikke kan installere PHP
> groupware og andre sites som bruger Mysql.

SME 6.5 er en test version som ikke anbefales til produktion.
6.01 er stadigvæk den officielle version. Den vil være den bedst valg
længe endnu pga. den omfattende mængde contribs ( ekstra programmer)til
netop den version.

Du tager fejl ang. mysql.

Har du prøvet at finde et svar på dine mysql problemer i SME forum?

Der er spørgsmål og svar på stort set alle SME-specifikke ting.

Hilsen Claus

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 19-09-05 14:42

Jeg tror der er noget andet galt, jeg har kørt dem begge og de fejlede ikke
noget.

Jens

Fra : Henning Wangerin

Dato : 19-09-05 18:47

On Fri, 16 Sep 2005 23:14:28 +0200, billig-linux.dk wrote:

> Men Clark går ned hvilket vil sige den mister mail forbindelsen til wan
> siden, min Web side fungere men mail serveren modtager ingen post.

Det kan der være mange grunde til.

Hvordan kobler du på nettet?
PPPoE eller DHCP?

Står der noget i /var/log/messages omkring det tidspunkt hvor
forbindelsen smiutter?

> Hvis jeg skifter hvilken linux er så nem og stabil og dækker mine
> behov.

ClarckConnect eller din egen distro struet sammen til det du ønsker.

> Det må gerne være et system lidt som SME og clark.

Jeg startede med SME og skiftede derefter over til Clark, og nu
måske også er på vej ud.

Jeg droppede SME fordi der var alt for mange begrænsninger i forbindelse
med dens administrations-system.

SME mener jeg bygger/byggede på RedHat, men meget store dele at
konfigurationen kører via scripts som opbygger systemets
konfigurations-filer fra en database. Den er umulig at rode i maven på,
hvis man vil lave noget ud over det sædvanlige. Ok måske ikke umuligt,
men forbandet bøvlet.

ClarkConnect er/var i bund og brund en RedHat med et ekstra
administrations-interface. Alle oplysninger ligger i systemets
konfig-filer, og ikke i en mere eller mindre central database.

Hvis du bare har brug for en standard fil/print/web/mail/...-server uden
de store dikkedarer er det i mine øjne ligegyldigt hvilken distro du vil
bruge.

/Henning