FTP i Mozilla firefox
Fra : Familien Jørgensen

Dato : 15-09-05 21:09

Hej

Når jeg forsøger at oprette en ftp adgang returnere firefox med "530 Please
tell me who you are"

Hvad er nu lige det????

/Steen

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 15-09-05 21:47

Familien Jørgensen wrote:
> Når jeg forsøger at oprette en ftp adgang returnere firefox med "530 Please
> tell me who you are"
>
> Hvad er nu lige det????

"530 Not logged in"
(http://www.faqs.org/rfcs/rfc640.html)

/Andreas

Fra : Kasper Dupont

Dato : 16-09-05 07:49

Familien Jørgensen wrote:

> Hej
>
> Når jeg forsøger at oprette en ftp adgang returnere firefox med "530 Please
> tell me who you are"

Prøv at skrive brugernavn@ foran hostnavnet.
Altså i stedet for: ftp://example.com/
skriver du: ftp://hamselv@example.com/

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate

Fra : ASKF

Dato : 16-09-05 12:02

Kasper Dupont ytrede sig i <432A6AD2.F51635BB@daimi.au.dk> med dette:

>Prøv at skrive brugernavn@ foran hostnavnet.
>Altså i stedet for: ftp://example.com/
>skriver du: ftp://hamselv@example.com/

Det er vist de færreste ftp-servere der vil nøjes med brugernavn, så det
er nok bedre at inkludere password også. Det sepereres fra brugernavnet
med et kolon: ftp://brugernavn:password@serveradresse

Firefox har i øvrigt en ftp-addon som man kan åbne i en ny tab.
http://fireftp.mozdev.org/

Den har alle de gængse funktionaliteter som man kan forvente af en
ftp-klient.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 16-09-05 12:17

ASKF wrote:
> Det er vist de færreste ftp-servere der vil nøjes med brugernavn, så det
> er nok bedre at inkludere password også. Det sepereres fra brugernavnet
> med et kolon: ftp://brugernavn:password@serveradresse

Hmm - ville *aldrig nogensinde* skrive mit password i en URL...

Hvis du blot nøjes med brugernavnet - skal serveren skam nok spørge om
passworded - så det er intet problem.

mvh
Johan

Fra : Kent Friis

Dato : 16-09-05 15:42

Den Fri, 16 Sep 2005 13:17:18 +0200 skrev Johan Holst Nielsen:

> Hmm - ville *aldrig nogensinde* skrive mit password i en URL...
>
> Hvis du blot nøjes med brugernavnet - skal serveren skam nok spørge om
> passworded - så det er intet problem.

Hvordan gør firefox egentlig - jeg kan huske at sidst vi brugte
ftp://user@server/ i IE, spurgte den efter password, og rettede
straks derefter URL'en til ftp://user:password@server/ så alle og
enhver kunne læse passwordet.

Mvh
Kent

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 16-09-05 16:06

Kent Friis wrote:
> Hvordan gør firefox egentlig - jeg kan huske at sidst vi brugte
> [...]

Jeg har lige teste med Firefox 1.0.6 på Mac OS X. Efter at have tastet
ftp://brugernavn@server spørger den om password og viser derefter
ftp://server.

/Andreas