Postfix - IMAP - Virtuelle brugere
Fra : KB

Dato : 15-09-05 20:52

Hej

Jeg har en FC3 med Postfix, Dovecot (imap), procmail og Maildir.

Jeg skal have oprettet fem postkasser, der hver modtager post på en given
emailadresse, hvoraf den ene skal modtage wildcard på domænet. De fem
postkasser skal tilhøre fem forskellige personer.

F.eks. admin@domain.dk, user1@domain.dk, bestyrelsen@domain.dk osv.

Jeg plejer at oprette en bruger og lade ham have Maildir liggende i sit
hjemmekatalog.

Jeg synes bare ikke det er optimalt med en ny bruger hver gang jeg blot skal
have lavet en emailadresse på et domæne.

Er der en måde man kan klare sig uden?

/KB

Fra : Christian Joergensen

Dato : 16-09-05 22:02

[...]

Jeg kender ikke "dovecot", men proev at se: http://razor.dk/diverse/postfix/

--
Christian Jørgensen | The knack of flying is learning how to throw
http://www.razor.dk | yourself at the ground and miss.