MS Windows
briani 27239
Win XP stopper - lsass.exe
Fra : per

Dato : 27-10-05 16:34

Når jeg starter Win XP sp2 op stopper den i win-delen med en meddelelse om,
at et program har igangsat, stoppet eller genindlæst regdatabasen, men det
er ikke lykkedes [tryk ok] - og så starter den forfra, og det bliver den ved
med. Det er lsass.exe som skriver dette.
Jeg er nødt til at starte i fejlsikker tilstand/slukke
strømmen/systemgendanne [jeg er ikke helt sikker på hvad der virker hver
gang].
Jeg har ikke virus (ifølge Norton).

Ved nogen hvordan man kan kurere denne sygdom?

mvh per

Fra : Tveskaeg

Dato : 27-10-05 20:37

On Thu, 27 Oct 2005 17:34:28 +0200, "per" <falskadrPer@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>gang].
>Jeg har ikke virus (ifølge Norton).
>
>Ved nogen hvordan man kan kurere denne sygdom?

Du har Sasser ormen kørende på din maskine.

Se
http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=WORM_SASSER.E

Prøv at se om du kan starte i fejlsikret tilstand med
netværksunderstøttelse og se om et online virus scan kan
fjerne den. http://housecall.trendmicro.com/

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-10-05 21:51

Hej Tveskaeg, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
>
> Prøv at se om du kan starte i fejlsikret tilstand med
> netværksunderstøttelse og se om et online virus scan kan

Alternativt kan du (Per) også hente et lille removal tool hos fx
<http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.sasser.removal.tool.html>

Et lidt større men som gør kål på næsten hvad som helst af den
type (varianter af sasser, blaster o.m.a.) er Stinger, som
kan hentes på <http://vil.nai.com/vil/stinger/>.

Især sidstnævnte kan være meget praktisk også at gemme, hvis
man engang skulle komme i klemme igen.

NB: Husk at slå System Restore fra (formoder du kører Windows XP),
da ormene ellers gemmer sig der og hopper frem ved næste start
af Windows. (Bagefter - når ormen er fjernet, maskinen genstartet
og du tjekket, at ormen er væk- kan du naturligvis slå System
Restore til igen).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : per

Dato : 27-10-05 22:06

Tveskaeg wrote:

> [...]
>
> Prøv at se om du kan starte i fejlsikret tilstand med
> netværksunderstøttelse og se om et online virus scan kan

Det fremgik måske ikke helt tydeligt, men det er lykkedes at få mit system
op igen - det sker bare med lidt for jævne mellemrum at den opfører sig
sådan.
Og jeg har tjekket min maskine een gang med en opdateret Norton antivirus,
og nu også Trend Micro uden at der er fundet virus. Altså heller ikke
sasserworm.
Filen lsasss.exe findes ikke.
De fejlmeddelelser [som Trend refererer] er ikke de samme som jeg får!
Se øverst.
I øvrigt skete der det 'sjove'!!, da jeg fulgte instruksen fra Tveskaeg og
Trend at jeg i forsøg på at køre i fejlsikker tilstand fik den nævnte
reaktion igen, hvorimod jeg godt kunne starte op normalt!

Mon ikke der er en fejl i Windows? Eller?

mvh per

Fra : hcma

Dato : 28-10-05 10:38

"per" <falskadrPer@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gang].
> Jeg har ikke virus (ifølge Norton).
>
> Ved nogen hvordan man kan kurere denne sygdom?

Hvad med en sfc-scanning:
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22
vh
hcma