MS Windows
briani 27239
ny pc vil ikke hente exe filer..
Fra : michael bennati scho~

Dato : 23-10-05 13:10

Jeg har installeret xp home og sp 2 som jeg havde liggende på en cd, og
kører gennem router. xp, som er lovlig, henter nogle ting på update og vil
så valideres. Det går imidlertid i vasken fordi active x objekter bliver
afvist. Jeg trykker naturligvis på beskeden, der dukker op under toolbar
linien og klikker installer eller hent fil.

Jeg tænker nu om jeg har fået virus allerede og prøver online scan fra
forskellige virusproducenter. Det bliver også afvist pga den ikke vil
installere active x objekter. Det hjælper ikke at sænke sikkerheds niveauet
i xp firewall.
Så har jeg prøvet at hente forskellige små programmer, men de bliver alle
fejlbemeldt - korrupte filer - når jeg klikker på dem. Ikke engang googles
toolbar kan jeg hente og installere. Jeg henter den på få sekunder men når
jeg klikker på installeren sker intet.
Jeg har sat pcen til at køre memtest 86 for at se om det er rammene. Den har
kørt i 1 time nu uden fejl. Den får lov at køre resten af dagen.
hvad kan problemet skyldes..

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 23-10-05 15:20

"michael bennati schou" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette>
skrev i en meddelelse news:435b7d91$0$218$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Jeg har sat pcen til at køre memtest 86 for at se om det er rammene. Den
> har kørt i 1 time nu uden fejl. Den får lov at køre resten af dagen.

Du har naturligvis været inde i IE og funktioner - internetinstillinger -
sikkerhed - brugerdefineret niveau og sætte de relevante mærker.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : michael bs

Dato : 23-10-05 16:44

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail>

> Du har naturligvis været inde i IE og funktioner - internetinstillinger -
> sikkerhed - brugerdefineret niveau og sætte de relevante mærker.
> [...]
øh.. tror jeg da nok. Hvilke tænker du specifikt på?
Men sp2 kommer jo med den lille bjælke under toolbar, der advarer om
installation af active x objekter, og der giver jeg naturligvis tilladelse.
Mit antispy program kan ikke engang opdateres, fordi der i opdateringen skal
hentes en exe fil og det går galt.

mvh Michael

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 23-10-05 16:59

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:435bafd2$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> tilladelse.
> Mit antispy program kan ikke engang opdateres, fordi der i opdateringen

Der kan du definere hvordan Active x skal køres eller ikke køres bl.a.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-10-05 20:51

> [...]
> tilladelse.
> Mit antispy program kan ikke engang opdateres, fordi der i opdateringen

Så tyder meget på, at du er blevet inficeret med en virus. Mange af disse
starte med at deaktivere muligheden for at opdatere osv. Prøv evt. om du kan
online scanne via housecall.

Kurt

Fra : michael bennati scho~

Dato : 23-10-05 22:21

> [...]
> starte med at deaktivere muligheden for at opdatere osv. Prøv evt. om du

Takker for svaret. Jeg lukker tråden her så og starter den i
dk.edb.sikkerhed.virus

mvh Michael